Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27086
Author: Κυριακίδου, Καλλιόπη
Title: Η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στην προώθηση της διαπολιτισμικής κουλτούρας στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο. Στάσεις και απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας στο νησί της Λέσβου
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Παπαδήμα, Γενοβέφα
Abstract: Η πολιτισμική ποικιλομορφία είναι ζήτημα των νέων κοινωνιών καθώς οι μετακινήσεις μεταξύ των χωρών είναι πιο εύκολες, ανεξάρτητα από τον λόγο που τις πυροδοτεί. Αναπόφευκτα, λοιπόν, ανακύπτει το ζήτημα της κοινωνικής αποδοχής, της εξοικείωσης με την διαφορετικότητα και της αρμονικής συνύπαρξης μεταξύ των πολιτών. Το σχολείο ως φορέας πολιτισμού και δίαυλος μετάδοσης γνώσης και ηθικής καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην κοινωνική εξομάλυνση των ανισοτήτων. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι μια συνισταμένη των νέων σχολικών απαιτήσεων και χρήζει της συνεργασίας και της σύμπραξης των διοικούντων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας. Καθώς η σχολική ηγεσία κρίνεται σημαντικός παράγοντας στην επίτευξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, κρίνεται ως σκόπιμη η μελέτη της συμβολής της στην πραγματοποίηση του στόχου. Στην παρούσα εργασία εξετάζονται βιβλιογραφικά τα ζητήματα της διαπολιτισμικότητας, της σχολικής ηγεσίας και του ρόλου του εκπαιδευτικού. Η υπάρχουσα γνώση θέτει τα θεμέλια και αναδεικνύει τα κενά προς μελέτη και αποσαφήνιση. Κατόπιν, παρουσιάζεται η ερευνητική διαδικασία και τα αποτελέσματα αυτής, σχετικά με την άποψη που έχουν οι εκπαιδευτικοί για τη συμβολή της σχολικής ηγεσίας στην διαπολιτισμική εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα δείχνουν την αναγνώριση της ευθύνης όλων των φορέων (διοίκηση, εκπαιδευτικό προσωπικό, αναλυτικό πρόγραμμα και κοινωνία) και τον εντοπισμό των μέσων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη του στόχου. Ακόμη, το δείγμα των 111 συμμετεχόντων θεωρεί πως στη Λέσβο υπάρχει η πρόθεση για παροχή διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, αλλά τα περιθώρια βελτίωσης είναι πολλά. Τέλος, τα γενικά συμπεράσματα και οι προτάσεις για έρευνα ολοκληρώνουν το έργο σε ακαδημαϊκό και ερευνητικό πλαίσιο.
Keywords: Διαπολιτισμικότητα
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Δχολική ηγεσία
Εκπαιδευτικός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KyriakidouKalliopiMsc2022.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.