Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27001
Author: Πρίφτης, Αναστάσιος
Title: Εξόρυξη δεδομένων στη διερεύνηση και κατηγοριοποίηση της αποχώρησης / αφοσίωσης πελατών
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων
Supervisor: Γεωργίου, Ανδρέας
Abstract: Ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εταιρίες, και ιδίως οι εταιρίες τηλεπικοινωνίας, είναι η αποχώρηση πελατών (customer churn). Αυτό συμβαίνει όταν ένας πελάτης αποφασίζει να εγκαταλείψει μια εταιρία για μια άλλη ανταγωνιστική. Στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η δημιουργία του κατάλληλου μοντέλου προκειμένου να προβλεφθεί ποιοι πελάτες θα αποχωρήσουν λαμβάνοντας υπόψη κάποια χαρακτηριστικά και συμπεριφορές τους. Για την επίτευξη του στόχου έγινε χρήση τεχνικών εξόρυξης δεδομένων και, συγκεκριμένα, χρήση αλγορίθμων ταξινόμησης Μηχανικής Μάθησης καθώς και διαφόρων οπτικοποιήσεων. Επιπλέον, έγινε χρήση των απαραίτητων τεχνικών για την αξιολόγηση των δημιουργηθέντων μοντέλων, ώστε η εταιρία να γνωρίζει την ακρίβεια των προβλέψεων κι έτσι να είναι σε θέση να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις και να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες που θα βοηθήσουν τελικά στην παραμονή του πελάτη στην εταιρία.
Keywords: Εξόρυξη Δεδομένων
Απώλεια Πελατών
Μηχανική Μάθηση
Ταξινόμηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Αναλυτική των Επιχειρήσεων και Επιστήμη των Δεδομένων (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PriftisAnastasiosMsc2021.pdf6.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons