Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26771
Author: Κοκκίνου, Σοφία
Title: Απόψεις εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής για τη συμπερίληψη παιδιών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο.
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Abstract: Η τάση της συμπερίληψης των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαζί με τους υπόλοιπους μαθητές στο γενικό σχολείο, υποστηρίζεται σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, ένα βασικό ερευνητικό ερώτημα εστιάζεται στις απόψεις των εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική συμπερίληψη, καθώς φαίνεται ότι η επιτυχημένη συμπερίληψη είναι δυνατή όταν οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση απέναντι στους μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις ογδόντα εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής, ως προς την προοπτική της συμπερίληψης και τους ίδιους τους μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Βασική υπόθεση της έρευνας είναι ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αρνητικοί ως προς την ιδέα της συμπερίληψης, καθώς στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος θεσμός δεν έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα. Ωστόσο, αναμένεται εκπαιδευτικοί με εμπειρία στη διδασκαλία μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με κατάρτιση πάνω στην ειδική αγωγή να είναι πιο θετικοί απέναντι στο θεσμό της συμπερίληψης.
Keywords: Συμπερίληψη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KokkinouSofiaMsc2022.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.