Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26676
Author: Χουσεΐν, Τζενέτ
Title: Ο ηγετικός ρόλος του διευθυντή και η αναγκαιότητα επιμόρφωσης του για ένα αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης του σχολικού περιβάλλοντος
Alternative Titles: The principal’s leadership role and the necessity for training towards an effective school administration
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Γκιώση, Στυλιανή
Παπαγιάννης, Γεώργιος
Σταμπουλής, Μιλτιάδης
Abstract: Ο χώρος της εκπαίδευσης βιώνει πολλές μεταβολές και συνεχείς καινοτομίες. Παράλληλα με την κοινωνία, όντας μία μικρογραφία της κοινωνίας, ο θεσμός του σχολείου ακολουθεί το ίδιο μοτίβο. Έτσι, παράλληλα με τις αλλαγές που βιώνει η σχολική μονάδα τα διευθυντικά στελέχη οφείλουν να ακολουθούν αυτή τη μεταβολή. Τα διευθυντικά στελέχη είναι χρήσιμο να έχουν διοικητικές γνώσεις, να είναι ευέλικτοι και να εφαρμόζουν καινοτόμες ιδέες. Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται μία παρουσίαση των κυριότερων χαρακτηριστικών και ζητημάτων της διοίκησης και της ηγεσίας που συνδέεται με την εκπαίδευση. Γενικά γίνεται διαχωρισμός των δύο εννοιών: ηγεσία και διοίκηση, ενώ διατυπώνονται τα τρία στυλ ηγεσίας που υπάρχουν: ο μετασχηματιστικός ηγέτης, ο συναλλακτικός ηγέτης και ο παθητικός ηγέτης. Μετά από αυτή την ανάλυση καταλήγουμε στο ιδανικό στυλ ηγεσίας του σχολικού περιβάλλοντος. Προχωρώντας στο επόμενο κεφάλαιο επισημαίνεται το θέμα της επιμόρφωσης του διευθυντικού προσωπικού που κρίνεται ως αναγκαίο για την πνευματική τους και επαγγελματική τους ανέλιξη. Τίθεται ως βασική παράμετρος η συμπεριφορά του ηγέτη- διευθυντή, ενώ γίνεται ευρύτερη ανάλυση των μοντέλων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Η διατύπωση του νομοθετικού πλαισίου σχετικά με το καθηκοντολόγιο των διευθυντών εκπαιδευτικών είναι κατατοπιστική σχετικά με τις ευθύνες που πρέπει να αναλάβει κατά τη διάρκεια της θητείας του. Τέλος, διατυπώνεται ο αποτελεσματικός τρόπος διοίκησης μίας σχολικής μονάδας και τα στοιχειώδη γνωρίσματά του. Η εργασία ολοκληρώνεται με την έρευνα που διεξήχθη σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λαμβάνοντας πληροφορίες για το ρόλο του διευθυντικού προσωπικού και τη συσχέτιση της επιμόρφωσης με την ηγεσία- διεύθυνση μετά από συνέντευξη με δέκα διευθυντές/τριες, υποδιευθυντές/τριες. Απαντώντας σε 13 ερωτήσεις δόθηκαν οι απαντήσεις στα ερωτήματα σχετικά με το ρόλο του διευθυντικού προσωπικού και τη σπουδαιότητά του στη διοίκηση του σχολικού περιβάλλοντος, όπως και για τη σπουδαιότητα και τη συμβολή της επιμόρφωσης στη βελτίωση και ανέλιξη των διευθυντικών στελεχών.
Keywords: Διευθυντής/τρια σχολείου
Υποδιευθυντής/τρια σχολείου
Ηγεσία
Διεύθυνση
Επιμόρφωση
Αποτελεσματικό σχολείο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChouseinTzenetMsc2022.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons