Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26675
Title: Επιρροές του Ιμπρεσιονισμού στο έργο του Claude Debussy
Authors: Βαρβούτη, Αικατερίνη
Keywords: Claude Debussy
Ιμπρεσιονισμός
Issue Date: 2022
Publisher: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Abstract: Η αλληλεπίδραση της μουσικής και των εικαστικών τεχνών στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου επηρεάζει έντονα αρκετούς συνθέτες και συμβάλλει στην δημιουργία νέων μουσικών καινοτομιών. Ένας από αυτούς είναι ο Claude Debussy, ο οποίος, επηρεασμένος από το ρεύμα του Ιμπρεσιονισμού (αν και ο ίδιος δεν το παραδέχτηκε ποτέ), πρωτοτύπησε στα έργα του με διάφορες τεχνικές χειρισμού των επιμέρους μουσικών στοιχείων, της ενορχήστρωσης και της μορφής των έργων του, προκαλώντας συνειρμικές εντυπώσεις και ειδικούς φωτισμούς. Σαν αποτέλεσμα στο έργο του αποδίδεται περισσότερο μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα, παρά συγκεκριμένα συναισθήματα, ιδέες ή κάποιο άλλο εξωμουσικό περιεχόμενο. Η εργασία διερευνά τις ποικίλες επιρροές του Ιμπρεσιονισμού στη μουσική σκέψη του Debussy, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα το να θεωρηθεί βασικός εκπρόσωπος του μουσικού Ιμπρεσιονισμού. Γενικά, τέτοιες επιρροές αντανακλώνται στην τονική ασάφεια, στην θόλωση της αρμονίας με τη χρήση των ιδιαίτερων κλιμάκων και των συνηχήσεων που χρησιμοποιεί, αλλά και στις ηχητικές σκιάσεις που δημιουργούνται από τους ενορχηστρωτικούς και εκφραστικούς χειρισμούς. Στόχος της εργασίας είναι η ανάδειξη των στοιχείων αυτών μέσα από την ιστορική, κοινωνική και αισθητική επισκόπηση του ζητήματος και την παρουσίαση αντιπροσωπευτικών παραδειγμάτων αποσπασμάτων από ποικίλα έργα του.
Description: Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
URI: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26675
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VarvoutiAikateriniPe2022.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.