Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26652
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜαυρογένη, Σταυρούλαel
dc.contributor.authorΚούτινα, Πετρούλαel
dc.date.accessioned2022-03-28T06:57:03Z-
dc.date.available2022-03-28T06:57:03Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26652-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει μέσω της έρευνας τις συνταρακτικές αλλαγές που συντελούνται στη λειτουργία των μουσείων με την επιβολή των υποχρεωτικών λοκντάουν ύστερα από την έλευση της πανδημίας και συνάμα να διερευνήσει τον τρόπο που αυτά αντιλαμβάνονται τον νέο εκπαιδευτικό τους ρόλο και τη σχέση τους με το κοινό στην μετά-covid εποχή. Η παρούσα έρευνα κινήθηκε κυρίως σε τρεις άξονες με τα ακόλουθα κύρια ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία απαντήθηκαν με τη μορφή ερωτηματολογίου 25 ερωτήσεων την περίοδο ανάμεσα στον Ιούνιο του 2021 έως Αύγουστο του ίδιου έτους: 1. Πόσο έτοιμα υπήρξαν τα μουσεία να υποδεχτούν την τεχνολογία ως το μόνο μέσο επικοινωνίας με το κοινό; 2. Ποιος είναι ο βαθμός συμμετοχής του κοινού στα ψηφιακά προγράμματα και στις ψηφιακές υπηρεσίες συγκριτικά με τη δια ζώσης λειτουργία των μουσείων; 3. Ποιοι είναι οι κύριοι κίνδυνοι που διατρέχουν τα μουσεία σε σχέση με την προσφορά εκπαίδευσης με απομακρυσμένο τρόπο και πως φαίνεται να διαγράφεται το μέλλον των μουσείων; Ως καταλληλότερη μέθοδος έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα, ενώ ακολούθησε περιγραφική στατιστική ανάλυση όλων των απαντήσεων με το πρόγραμμα SPSS 21 και επαγωγική στατιστική ανάλυση για συσχέτιση μεταξύ τους με το σύγχρονο επιστημονικό πρόγραμμα SPSS χ2 - test ανεξαρτησίας (Chi-Square Tests). Διαπιστώθηκε μέσω της έρευνας πως παρά τις ραγδαίες εξελίξεις, τα μουσεία στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων ανασκουμπώνοντας τα μανίκια τους και επιστρατεύοντας όλα τα ψηφιακά εργαλεία που είχαν στη διάθεση τους ώστε να κρατήσουν ζωντανή τη σχέση τους με το κοινό. Στην καθημερινή αυτή μάχη που έδωσαν κι ακόμα δίνουν, δεν υπήρξαν πάντα νίκες αλλά και σημαντικές απώλειες που μένει να αποτιμηθούν μετά το πέρας της τρικυμίας. Το μόνο σίγουρο και αδιαπραγμάτευτο συμπέρασμα της έρευνας αυτής είναι η δίψα του κοινού για την τέχνη, ακόμα και με απομακρυσμένο τρόπο και η ανάγκη επαναπροσδιορισμού του ρόλου του μουσείου στην κοινωνία, με σύμμαχο την τεχνολογία και κύριο μέλημα της να μη μετατραπούν τα εκθέματα σε μια απρόσωπη καταγραφή αναρίθμητων likes σε μια ιστοσελίδα χρηστών, που ούτε νιώθουν ούτε βιώνουν την διεπαφή με το έκθεμα σε αληθινό χώρο και χρόνο.el
dc.format.extent126el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/en
dc.subjectΜουσείοel
dc.subjectΠανδημίαel
dc.subjectΤεχνολογίαel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΨηφιοποίησηel
dc.subjectΕπαναπροσδιορισμόςel
dc.titleΗ ψηφιακή μουσειακή λειτουργία και εκπαίδευση στα χρόνια της πανδημίαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιστορία Ανθρωπολογία και Πολιτισμός στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ιστορία Ανθρωπολογία και Πολιτισμός στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutinaPetroulaMsc2022.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons