Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26646
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΣφελινιώτη, Ευθαλία-Παρασκευήel
dc.date.accessioned2022-03-28T06:39:03Z-
dc.date.available2022-03-28T06:39:03Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26646-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της μετάβασης των ατόμων με νοητική αναπηρία στην ενήλικη ζωή και συγκεκριμένα τις απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών καθώς και τη σύγκρισή τους. Με δεδομένο την σπουδαιότητα ενός τέτοιου ζητήματος γενικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης και ειδικότερα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, αλλά και λόγω της απουσίας ερευνητικής ή βιβλιογραφικής διερεύνησης για την ελληνική πραγματικότητα, η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος κρίνεται μείζονος σημασίας. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν συνολικά 142 άτομα, 80 εκπαιδευτικοί και 62 γονείς ατόμων με νοητική αναπηρία ηλικίας 7-23 ετών, από τους νομούς Σερρών και Θεσσαλονίκης. Για τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο το οποίο βασίζεται στο τυποποιημένο ερωτηματολόγιο Transition Planning Inventor – Second edition TPI-2 και την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρήθηκε ότι σύμφωνα με τις αντιλήψεις των γονέων και εκπαιδευτικών των παιδιών με νοητική αναπηρία, τον βασικότερο ρόλο για τη μετάβαση τους στην ενήλικη ζωή διαδραματίζουν η από μέρους τους ικανοποιητική φυσική και πνευματική κατάσταση, η δόμηση ποιοτικών διαπροσωπικών σχέσεων, αλλά και η συμπερίληψη τους από το κοινωνικό περιβάλλον. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η εκπαίδευση που λαμβάνουν τα άτομα με νοητική αναπηρία, αποτελεί σύμφωνα με τις απόψεις των συμμετεχόντων στην παρούσα έρευνα, τον λιγότερο σημαντικό παράγοντα για τη μετάβαση τους στην ενήλικη ζωή. Ακόμη, σημειώνεται η άρρηκτη σχέση όλων των παραγόντων που σχετίζονται με την αποτελεσματική μετάβαση των ατόμων με νοητική αναπηρία στην ενήλικη ζωή. Τέλος, οι κύριοι δημογραφικοί και επαγγελματικοί παράγοντες που διαφοροποιούν τις αντιλήψεις των γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τους σημαντικούς παράγοντες μετάβασης των ατόμων με αναπηρία στην ενήλικη ζωή είναι η ηλικία των γονέων, των παιδιών και των εκπαιδευτικών, καθώς και τα έτη προϋπηρεσίας των τελευταίων.el
dc.format.extent92el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΜετάβασηel
dc.subjectΕνηλικίωσηel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΑπόψεις γονέωνel
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleΗ μετάβαση των ατόμων με νοητική αναπηρία στην ενήλικη ζωή: απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγήel
dc.title.alternativeThe transition of individuals with intellectual disability into adult life: views of parents and special education teachersen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SfeliniotiEfthaliaParaskeviMsc2022.pdf2.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons