Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26646
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Καρτασίδου, Λευκοθέα | el |
dc.contributor.author | Σφελινιώτη, Ευθαλία-Παρασκευή | el |
dc.date.accessioned | 2022-03-28T06:39:03Z | - |
dc.date.available | 2022-03-28T06:39:03Z | - |
dc.date.issued | 2022 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26646 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022. | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της μετάβασης των ατόμων με νοητική αναπηρία στην ενήλικη ζωή και συγκεκριμένα τις απόψεις των γονέων και των εκπαιδευτικών καθώς και τη σύγκρισή τους. Με δεδομένο την σπουδαιότητα ενός τέτοιου ζητήματος γενικότερα στο χώρο της εκπαίδευσης και ειδικότερα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, αλλά και λόγω της απουσίας ερευνητικής ή βιβλιογραφικής διερεύνησης για την ελληνική πραγματικότητα, η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος κρίνεται μείζονος σημασίας. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν συνολικά 142 άτομα, 80 εκπαιδευτικοί και 62 γονείς ατόμων με νοητική αναπηρία ηλικίας 7-23 ετών, από τους νομούς Σερρών και Θεσσαλονίκης. Για τη συλλογή των δεδομένων αξιοποιήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο το οποίο βασίζεται στο τυποποιημένο ερωτηματολόγιο Transition Planning Inventor – Second edition TPI-2 και την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρήθηκε ότι σύμφωνα με τις αντιλήψεις των γονέων και εκπαιδευτικών των παιδιών με νοητική αναπηρία, τον βασικότερο ρόλο για τη μετάβαση τους στην ενήλικη ζωή διαδραματίζουν η από μέρους τους ικανοποιητική φυσική και πνευματική κατάσταση, η δόμηση ποιοτικών διαπροσωπικών σχέσεων, αλλά και η συμπερίληψη τους από το κοινωνικό περιβάλλον. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η εκπαίδευση που λαμβάνουν τα άτομα με νοητική αναπηρία, αποτελεί σύμφωνα με τις απόψεις των συμμετεχόντων στην παρούσα έρευνα, τον λιγότερο σημαντικό παράγοντα για τη μετάβαση τους στην ενήλικη ζωή. Ακόμη, σημειώνεται η άρρηκτη σχέση όλων των παραγόντων που σχετίζονται με την αποτελεσματική μετάβαση των ατόμων με νοητική αναπηρία στην ενήλικη ζωή. Τέλος, οι κύριοι δημογραφικοί και επαγγελματικοί παράγοντες που διαφοροποιούν τις αντιλήψεις των γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με τους σημαντικούς παράγοντες μετάβασης των ατόμων με αναπηρία στην ενήλικη ζωή είναι η ηλικία των γονέων, των παιδιών και των εκπαιδευτικών, καθώς και τα έτη προϋπηρεσίας των τελευταίων. | el |
dc.format.extent | 92 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | en |
dc.subject | Μετάβαση | el |
dc.subject | Ενηλικίωση | el |
dc.subject | Νοητική αναπηρία | el |
dc.subject | Απόψεις γονέων | el |
dc.subject | Απόψεις εκπαιδευτικών | el |
dc.title | Η μετάβαση των ατόμων με νοητική αναπηρία στην ενήλικη ζωή: απόψεις γονέων και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγή | el |
dc.title.alternative | The transition of individuals with intellectual disability into adult life: views of parents and special education teachers | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SfeliniotiEfthaliaParaskeviMsc2022.pdf | 2.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License