Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΜωραΐτου, Σοφίαel
dc.date.accessioned2022-03-22T13:12:00Z-
dc.date.available2022-03-22T13:12:00Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26629-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΗ εκπαιδευτική συμπερίληψη είναι ένα θέμα που είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς φέρει πολλά οφέλη για τα άτομα με αναπηρίες αλλά και για τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρχουν ευνοϊκοί παράγοντες και να αντιμετωπιστούν τα εμπόδια που υπάρχουν μέσω της ειδικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών, της ανάπτυξης κατάλληλων υποδομών και της ενίσχυσης της θετικής στάσης των γονέων και των εκπαιδευτικών απέναντι στη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση αποσκοπεί στη διερεύνηση των εμποδίων και των ευνοϊκών παραγόντων για την συμπεριληπτική εκπαίδευση, καθώς επίσης και στη διερεύνηση των απόψεων των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών αναφορικά με το εν λόγω θέμα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τα οποία εξήχθησαν από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση ως προς τη συμπεριληπτική εκπαίδευσης. Εντούτοις, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που συντελούν ώστε να διατηρηθούν οι θετικές στάσεις των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένης της κατάρτισής τους και το είδος της αναπηρίας των μαθητών. Αναφορικά με τους γονείς, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως έχουν θετική στάση σχετικά με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, καθώς κατανοούν τα διάφορα οφέλη, παρόλο που έχουν διαπιστωθεί και ορισμένοι φόβοι τους. Επιπλέον, στη βιβλιογραφική ανασκόπηση συμπεριλήφθηκαν και άρθρα σχετικά με τα εμπόδια καθώς επίσης και σχετικά με τους ευνοϊκούς παράγοντες της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Αναφορικά με τα εμπόδια, φάνηκε πως μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί δεν κατέχουν την κατάλληλη κατάρτιση και πως δεν διατίθενται οι κατάλληλες υποδομές στα σχολεία. Σχετικά με τους ευνοϊκούς παράγοντες, σε αυτούς συγκαταλέγονται οι θετικές στάσεις και οι θετικές προσδοκίες των εκπαιδευτικών και η συνεργασία μεταξύ της οικογένειας του μαθητή με αναπηρία με το σχολείο.el
dc.format.extent71el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΕκπαιδευτική συμπερίληψηel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΠρογράμματαel
dc.subjectΠαράγοντες συμπερίληψηςel
dc.titleΕκπαιδευτική συμπερίληψη, παράγοντες, διαστάσεις και προγράμματα σε παιδιά με νοητική αναπηρία στο γενικό σχολείο: Μια βιβλιογραφική ανασκόπησηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoraitouSofiaMsc2022.pdf919.09 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons