Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26594
Author: Φιλιντοπούλου, Κωνσταντίνα
Title: Κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση και εμπλοκή των γονέων για μια εξατομικευμένη διαπολιτισμική εκπαίδευση: διερεύνηση της στάσης γονέων και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Alternative Titles: Socioemotional learning and parental involvement for a personalized intercultural education: investigating the attitude of parents and teachers of preschool and primary education
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Συριοπούλου Δελλή, Χριστίνα
Abstract: Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη αποτελεί τη βάση για τη μετέπειτα συναισθηματική και κοινωνική προσαρμογή του ατόμου και αποτελεί σημαντική πηγή ψυχοκοινωνικής ευημερίας καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του (Brooks-Gunn, Berlin & Fuligni (2000). Σκοπός του θεωρητικού μέρους της παρούσας εργασίας αποτέλεσε η ανάδειξη σημαντικών παραγόντων για την καλύτερη κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή των παιδιών από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους με έμφαση στη σημασία της μεταξύ τους συνεργασίας. Στο δεύτερο μέρος περιγράφονται δυο έρευνες: Η πρώτη έρευνα στόχο είχε να διερευνήσει ποια χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών συνδέονται με πιο συχνή χρήση στρατηγικών που ευνοούν την κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή και την γονική εμπλοκή. Η δεύτερη έρευνα στόχο είχε να διερευνήσει ποια χαρακτηριστιστικά των γονέων συνδέονται με περισσότερη γονική εμπλοκή. Συμμετέχοντες ήταν 124 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απαντώντας ανώνυμα στο (α≥0,867) ερωτηματολόγιο: Teacher Classroom Management Strategies Questionnaire (TSQ: Webster-Stratton, 2002 και το Teaching in Diverse Environments τμήμα του Teaching and Learning International Survey OECD, (2018). Στη δεύτερη έρευνα συμμετέχοντες ήταν 129 γονείς απαντώντας ανώνυμα στο ερωτηματολόγιο:"The Incredible Years Project, INVOLVE Parent"(Webster- Stratton, 2001). Πραγματοποιήθηκαν οι στατιστικοί έλεγχοι independent samplest-test, ANOVA, Kruskal-Wallis και Spearman σε στάθμη σημαντικότητας 5%. Από τα αποτελέσματα μεταξύ άλλων φάνηκε ότι εκπαιδευτικοί άνω των 40, με περισσότερη εμπειρία, μονιμότητα, και διαπολιτισμική ετοιμότητα κάνουν πιο συχνά χρήση στρατηγικών για κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή και γονική εμπλοκή. Ομοίως γονείς αγοριών ηλικίας άνω των 40 με παιδιά που φοιτούν σε μικρότερες τάξεις που δίνουν σημασία στην συμπεριφορά του παιδιού, σε εξωσχολικές δραστηριότητες και σε καλές οικογενειακές σχέσεις παρουσιάζουν πιο συχνά περισσότερη γονική εμπλοκή.
Keywords: Γονική εμπλοκή
Κοινωνικοσυναισθηματική αγωγή
Συνεργασία οικογένειας-σχολείου
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FilintopoulouKonstantinaMsc2022.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons