Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26565
Author: Ιορδανίδου, Αλεξάνδρα
Title: Πως επηρεάζουν τα fake news την επωνυμία των brands
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Τσιότσου, Ροδούλα
Abstract: Οι ψευδείς ειδήσεις είναι ένα συχνό φαινόμενο και μπορεί να επηρεάσουν την εικόνα μιας επιχείρησης. Ειδικά τα τελευταία χρόνια όπου η ψηφιακή τεχνολογία δίνει την δυνατότητα παροχής πληροφοριών μέσω του διαδικτύου, η εξάπλωση μιας είδησης γίνεται άμεσα χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Τα λεγόμενα fake news έχουν απασχολήσει επικοινωνιολόγους, κοινωνιολόγους και οικονομικούς παράγοντες που προσπαθούν να διερευνήσουν τα αίτια αλλά και τις επιπτώσεις τους. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η επίδραση των fake news στην επωνυμία μιας επιχείρησης. Η εργασία θα επιχειρήσει να ερευνήσει τους λόγους που δημιουργούνται, τους τρόπους προβολής , τις αντιδράσεις των καταναλωτών αλλά και τις επιπτώσεις που έχουν. Θα γίνει αναφορά σε συγκεκριμένα γεγονότα που έλαβαν χώρα τα τελευταία χρόνια και τα οποία προσπάθησαν να αλλοιώσουν την εικόνα επιχειρήσεων αλλά και στον τρόπο που αντιμετωπίσθηκαν. Αρχικά θα γίνει αναφορά στο ρόλο που διαδραματίζει το μάρκετινγκ στην δημιουργία και προώθηση μια επωνυμίας αλλά και στη σημασία της επωνυμίας (brand name), τους συσχετισμούς που κάνει ο καταναλωτής αλλά και τους λόγους που την εμπιστεύεται. Στο δεύτερο μέρος θα γίνει μια ιστορική αναδρομή στα fake news , στην ανάπτυξη τους και στο βαθμό που επηρεάζουν μέσω των κοινωνικών δικτύων. Ακολουθεί η μεθοδολογία η οποία βασίζεται στην ποσοτική ανάλυση και γίνεται λεπτομερής περιγραφή των αποτελεσμάτων της αλλά και μια σύγκριση με προγενέστερες έρευνες οι οποίες αντλούνται από την βιβλιογραφία. Τέλος θα γίνει μια αξιολόγηση και μια προσπάθεια να δοθούν εναλλακτικές προτάσεις οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν στο μέλλον σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο , ενώ θα αναφερθούμε στα ερευνητικά κενά και θα εστιάσουμε στους τρόπους αντιμετώπισης των fake news στην Ελλάδα.
Keywords: Fake news
Μάρκετινγκ
Επωνυμία
Brand
Ποσοτική ανάλυση
Έρευνα
Επιπτώσεις
Κοινωνικά δίκτυα
Επιχείρηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IordanidouAlexandraMsc2022.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons