Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/26107
Author: Τουμπάρης, Αλέξανδρος
Title: Κλαδική μελέτη για τη ζυθοποιία στην Ελλάδα
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Λογιστική & Χρηματοοικονομική
Supervisor: Λαδάς, Ανέστης
Abstract: Η ζυθοποιία είναι από τους πιο κερδοφόρους κλάδους στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, απασχολεί ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων αλλά και ταυτόχρονα συμβάλλει στην ενίσχυση των εσόδων του κράτους. Απαραίτητο για την καλύτερη κατανόηση του κλάδου είναι να γίνει μία ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος για την απόκτηση γνώσης σχετικά με το ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν και τέλος χρειαζόμαστε και μια χρηματοοικονομική αξιολόγηση για να προβλεφθεί η μακροχρόνια βιωσιμότητα του. Για να θεωρηθεί μια μελέτη του κλάδου της ζυθοποιίας ολοκληρωμένη απαιτεί τον εντοπισμό της προσφοράς και της ζήτησης αλλά και το ποιοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν το εξωτερικό περιβάλλον, ένα ακόμη σημαντικό ερώτημα είναι το κατά πόσο ευημερεί ο κλάδος καθώς η απάντηση που θα πάρουμε θα καθορίσει την ύπαρξη η μη νεοεισερχόμενων επιχειρήσεων. Επίσης η χρηματοοικονομική ανάλυση θα μας δώσει την δυνατότητα να προβλέψουμε την μακροχρόνια βιωσιμότητα του. Για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τον κλάδο της ζυθοποιίας θα πρέπει πρώτα να εξηγηθεί η ιστορία της μπύρας καιη διαδικασία παραγωγής αλλά και τα είδη της μπύρας , αυτή η προσπάθεια γίνεται στην πρώτη ενότητα. Στη συνέχεια περιγράφονται διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά και τη ζήτηση του κλάδου. Στη δεύτερη ενότητα χρησιμοποιούμε δύο μοντέλα για την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος. Το πρώτο είναι το P.E.S.T.E.L που θεωρείται στρατηγικό εργαλείο του μάρκετινγκ και αναλύει το πολιτικό περιβάλλον, το οικονομικό περιβάλλον, κοινωνικό περιβάλλον, το τεχνολογικό περιβάλλον, το περιβαλλοντολογικό περιβάλλον και το νομικό. Το δεύτερο είναι το μοντέλο PorterFiveForces . Ο Porter είπε ότι υπάρχουν διάφορες δυνάμεις που επιδρούν στην ικανότητα ενός οργανισμού να ανταγωνίζεται και ανέπτυξε το μοντέλο των πέντε ανταγωνιστικών δυνάμεων που δείχνει την ένταση του ανταγωνισμού σε μια βιομηχανία και καθορίζει την σχετική ελκυστικότητα και κατά συνέπεια την κερδοφορία της. Όπως προκύπτει, όσο εντονότερος είναι ο ανταγωνισμός τόσο λιγότερο ελκυστική είναι η βιομηχανία και το αντίστροφο. Μια εταιρεία, όπως παρουσιάζεται στο μοντέλο , αντιμετωπίζει τις εξής εξωτερικές απειλές και ευκαιρίες:1) Τον ανταγωνισμός στον κλάδο 2) Την απειλή νεοεισερχόμενων επιχειρήσεων στον κλάδο 3) Την διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών 4) Την διαπραγματευτική δύναμη των πελατών και 5) η απειλή από υποκατάστατα προϊόντα. Στη τρίτη ενότητα χρησιμοποιούμε αριθμοδείκτες για μια χρηματοοικονομική ανάλυση για την περίοδο 2015-2019.Η ανάλυση περιλαμβάνει αριθμοδείκτες αποδοτικότητας, αριθμοδείκτες ρευστότητας και αριθμοδείκτες διαρθρώσεως κεφαλαίων και φερεγγυότητας .
Keywords: Κλαδική Μελέτη
Ζυθοποιία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική & Χρηματοοικονομική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ToumbarisAlexandrosMsc2021.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.