Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25916
Author: Τσαβδαρίδου, Μαρία
Title: Αντιλήψεις διευθυντικών στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη διαχείριση των ενδοσχολικών συγκρούσεων: ο ρόλος του ηγέτη διευθυντή
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Ανδρούτσου, Δέσποινα
Abstract: Το θέμα που πραγματεύεται η παρούσα διπλωματική εργασία, αφορά τη μελέτη του αναπόφευκτου φαινομένου των ενδοσχολικών συγκρούσεων και της διαχείρισής τους, από τα Διευθυντικά στελέχη, σε σχέση με το διδακτικό προσωπικό του εκπαιδευτικού οργανισμού, με το οποίο συνεργάζονται στενά. Επιπρόσθετα, διερευνώνται οι πηγές δημιουργίας των διενέξεων, καθώς και ο ρόλος που διαδραματίζουν τα στελέχη πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την αποτελεσματική διαχείριση αυτών. Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο των διευθυντών/ντριών, τις στρατηγικές που εφαρμόζουν στην επίλυση του συγκρουσιακού φαινομένου και τις βαθύτερες αιτίες του, που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία και πρόοδο των εκπαιδευτικών οργανισμών. Η έρευνα, εκτός από τη βιβλιογραφική επισκόπηση, αξιοποίησε την ποσοτική μέθοδο, με την αποστολή ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων, σε δείγμα 100 στελεχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υπηρετούν στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Αττικής και Ιονίων Νήσων. Για τη στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των στοιχείων, αξιοποιήθηκε το στατιστικό λογισμικό SPSS, Version 28. Πραγματοποιήθηκε έλεγχος υποθέσεων Χ2, T-test και ανάλυση διακύμανσης ANOVA. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ως πιο σημαντική πηγή συγκρούσεων, τον τρόπο διοίκησης του διευθυντή/ντριας, έπονται κατά φθίνουσα σειρά, οι ατομικοί παράγοντες, οι οργανωτικές αδυναμίες, η προβληματική επικοινωνία, η ύπαρξη συγκρουόμενων στόχων, οι περιορισμένοι πόροι και τελευταίο το εξωτερικό περιβάλλον. Επικρατέστερη μέθοδος διαχείρισης συγκρούσεων, δηλώνεται η συνεργασία, ακολουθούν ο συμβιβασμός, η προσαρμογή, η αποφυγή, αντίθετα η επιβολή φαίνεται να αποφεύγεται. Δε διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά που αφορά στο ρόλο που διαδραματίζουν τα δημογραφικά στοιχεία, εκτός από ορισμένα. Προκύπτουν αποκλίσεις στη διαχείριση των διενέξεων, που σχετίζονται με το φύλο, αναφορικά με τη μέθοδο της προσαρμογής, της αποφυγής και του συμβιβασμού. Τα έτη άσκησης διευθυντικού έργου, όπως αναδείχθηκε, είναι μια παράμετρος που μπορεί να επιδράσει στον τρόπο αντιμετώπισης των συγκρούσεων, σε σχέση με τη μέθοδο της αποφυγής και του συμβιβασμού.
Keywords: Συγκρούσεις
Πηγές ενδοσχολικών συγκρούσεων
Μέθοδοι διαχείρισης ενδοσχολικών συγκρούσεων
Διευθυντής/ντρια σχολείου
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsavdaridouMariaMsc2021.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.