Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25876
Title: Η χρήση της μουσικής σημειογραφίας έναντι της χρήσης μορφών άτυπης μάθησης κατά την εκμάθηση μουσικής
Authors: Βαρδακώστα, Γεωργία
Keywords: Άτυπη μάθηση
Σημειογραφία
Μουσική
Εκμάθηση
Εκπαίδευση
Μουσικό αυτί
ακρόαση
Σύνθεση
Αυτοσχεδιασμός
Εκτέλεση
Μουσικοπαιδαγωγικός
Δημοφιλής μουσική
Τυπικός
Κλασική
Ηλικία
Ταλέντο
Issue Date: 2021
Publisher: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται μια σύντομη αντιπαράθεση μεταξύ της εκμάθησης μουσικής μέσω σημειογραφίας και της εκμάθησης με τη χρήση μορφών άτυπης μάθησης. Η χρήση της σημειογραφίας (όχι μόνο της μουσικής) υφίσταται ήδη από αρχαιοτάτων χρόνων, συνυφασμένη με πολλαπλές μορφές χρήσεις και συνοδευόμενη από πολλαπλά πλεονεκτήματα, τόσο για τη γλώσσα, όσο και για τη μουσική. Από την άλλη, η εκμάθηση της μουσικής μέσω μορφών άτυπης μάθησης σχετίζεται κυρίως με την ακρόαση, την εκτέλεση, τον αυτοσχεδιασμό και τη σύνθεση και παρουσιάζει σημαντικά οφέλη για την ανάπτυξη του μουσικού ταλέντου και την καλλιέργεια της μουσικής αντίληψης. Ιδίως, όταν αυτή ξεκινήσει από όσο το δυνατό πιο νεαρή ηλικία, επιδρά καταλυτικά στην μουσική ανάπτυξη του ανθρώπου. Η ανάλυση, η επεξήγηση και η εξαγωγή συμπερασμάτων για τη χρήση της σημειογραφίας και των άτυπων μορφών μάθησης σχετίζονται και με διάφορες γνωστές μουσικοπαιδαγωγικές απόψεις. Επομένως, η χρήση και των δύο πρακτικών καθίσταται σημαντική, αλλά εξίσου σημαντικός είναι και ο τρόπος καθώς και ο βαθμός στον οποίο θα εφαρμοστεί η κάθε μία ξεχωριστά.
Description: Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
URI: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25876
Rights: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VardakostaGeorgiaPe2021.pdf689.48 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons