Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25861
Title: Ο μουσικός αυτοσχεδιασμός ως εφόδιο για την πρόοδο των μουσικών και η παιδαγωγική του αξία.
Authors: Ματάτση, Λαμπρινή
Keywords: Μουσικός αυτοσχεδιασμός
Τυπική μουσική εκπαίδευση
Άτυπη μουσική εκπαίδευση
Εκπαιδευτικός μουσικής
Issue Date: 2021
Publisher: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο να μελετήσει και να προβάλει τον μουσικό αυτοσχεδιασμό και την παιδαγωγική του αξία προσπαθώντας συγχρόνως να διερευνήσει αν εφαρμόζεται στην επίσημη εκπαίδευση. Έτσι γίνεται αρχικά μια ιστορική αναδρομή του μουσικού αυτοσχεδιασμού σε διάφορες μουσικές παραδόσεις ενώ στη συνέχεια εξετάζεται η θέση που κατέχει στην τυπική εκπαίδευση μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στα οφέλη του αυτοσχεδιασμού, στη διδασκαλία του και στο ρόλο του εκπαιδευτικού χωρίς να παραβλέπονται κάποια πιθανά προβλήματα κατά την εφαρμογή του. Για να απαντηθεί το κατά πόσο εφαρμόζεται ο αυτοσχεδιασμός στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, γίνεται έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου που αποτελείται από ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου απευθυνόμενη σε φοιτητές, απόφοιτους και διδάσκοντες του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Το συμπέρασμα που αναδύεται είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των συμμετεχόντων, αν και δεν διδάχθηκε τον αυτοσχεδιασμό, παίζει μουσικούς αυτοσχεδιασμούς εμπειρικά καθώς και ότι ο φόβος είναι ο σημαντικότερος λόγος για όσους δεν αυτοσχεδιάζουν. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι ακόμα και εκείνοι που δεν τον ασκούν, δείχνουν ενδιαφέρον για την εκμάθηση του αυτοσχεδιασμού. Όσον αφορά τους διδάσκοντες μουσική, εκείνοι που εφαρμόζουν τον αυτοσχεδιασμό στο μάθημά τους θεωρούν πρωταρχικής σημασίας την καλλιέργεια της δημιουργικότητας, ενώ εκείνοι που δεν τον εφαρμόζουν κυρίως δεν γνωρίζουν τον τρόπο. Συμπερασματικά, αν και η αξία του μουσικού αυτοσχεδιασμού καταδεικνύεται μέσα από την βιβλιογραφία και αναγνωρίζεται από το εκπαιδευτικό σύστημα αποτελώντας μία σημαντική πτυχή του, η εφαρμογή του ή όχι είναι στην ευχέρεια του εκπαιδευτικού, του οποίου ο ρόλος είναι καταλυτικός.
Description: Πτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.
URI: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25861
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MatatsiLampriniPe2021.pdf4.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons