Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25759
Author: Αρουτζίδου, Σοφία
Title: Η διερεύνηση της σχέσης συναισθηματικής νοημοσύνης, κινήτρων και τρόπων διαχείρισης συγκρούσεων σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής
Alternative Titles: Investigation of the relationship between general and special education teachers' emotional intelligence and their motives and conflict management styles
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Γιαννούλη, Βασιλική
Abstract: Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκε η ύπαρξη συσχετίσεων μεταξύ συναισθηματικής νοημοσύνης και κινήτρων και συναισθηματικής νοημοσύνης και τρόπων διαχείρισης συγκρούσεων. Επιπλέον, εξετάστηκε, αν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στη συναισθηματική νοημοσύνη, στα κίνητρα και στους τρόπους διαχείρισης συγκρούσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής. Τέλος, ελέγχθηκε, αν το φύλο, η ηλικία και το επίπεδο σπουδών επηρεάζει τις εν λόγω μεταβλητές. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 190 εκπαιδευτικοί, 108 εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής και 82 ειδικής αγωγής και η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων. Για τη μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Wong & Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS), των Wong & Law (2002), για τα κίνητρα το GalaMotives Test», των Γαλανάκη και Σταλίκα (2009) και για το στυλ διαχείρισης συγκρούσεων το ερωτηματολόγιο Rahim Organizational Conflict Inventory - II (ROCI – II) (Rahim, 1983). Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στο κίνητρο της πίεσης και στο συμβιβαστικό στυλ διαχείρισης συγκρούσεων. Επίσης, εντοπίστηκε η επίδραση του φύλου στο κίνητρο της επαγγελματικής ανέλιξης και στο συμβιβαστικό στυλ και η επίδραση του επιπέδου σπουδών στην ικανότητα χρήσης του συναισθήματος, στο κίνητρο της επαγγελματικής ανέλιξης και στο στυλ της επιβολής. Η ηλικία βρέθηκε ότι επηρεάζει στους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής τα κίνητρα των οικονομικών απολαβών, του περιβάλλοντος εργασίας, των συναδελφικών σχέσεων και του φιλότιμου και του συνεργατικού στυλ διαχείρισης συγκρούσεων, ενώ στους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής επηρεάζει το κίνητρο της ηγεσίας και της επαγγελματικής ανέλιξης. Επιπλέον, καταδείχθηκαν συσχετίσεις μεταξύ διαστάσεων της συναισθηματικής νοημοσύνης και των κινήτρων του φιλότιμου, των οικονομικών απολαβών της ευκολίας επιτέλεσης έργου, του περιβάλλοντος εργασίας και των συναδελφικών σχέσεων. Τέλος, βρέθηκαν συσχετίσεις μεταξύ διαστάσεων της συναισθηματικής νοημοσύνης και του συνεργατικού και του συμβιβαστικού στυλ διαχείρισης συγκρούσεων.
Keywords: Συναισθηματική νοημοσύνη
Κίνητρα
Διαχείριση συγκρούσεων
Εκπαιδευτικοί
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γενική αγωγή
Ειδική αγωγή
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AroutzidouSofiaMsc2021.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons