Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25673
Author: Βαγενάς, Απόστολος
Title: Moρφές επικοινωνίας σε μια τάξη ενηλίκων: ο διάλογος ως μέσο μάθησης και μετασχηματισμού
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Σιπητάνου, Αθηνά
Abstract: H μετασχηματίζουσα μάθηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης ενηλίκων μιας και αναπόφευκτα συνδέεται με την επιτυχή έκβασή της. Πλην του γνωστικού μετασχηματισμού του ατόμου και της αντίληψής του για τις μαθησιακές διεργασίες, η εκπαίδευση πρέπει να συμβάλει και στον κοινωνικό του μετασχηματισμό με μεταβολή του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον κόσμο και τις διαπροσωπικές του σχέσεις. Πρόσφορο έδαφος για τα παραπάνω αποτελούν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) που ενώ υπάγονται στην τυπική εκπαίδευση, επιτρέπουν τη δημιουργία διαλογικού κλίματος εντός των ορίων της σχολικής τάξης. Το άτομο νιώθει την ελευθερία να εκφραστεί ελεύθερα για όσα το απασχολούν, να επικοινωνήσει με τους γύρω του, να αναστοχαστεί προγενέστερες εμπειρίες και όσα θίγονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και τέλος να μετασχηματίσει της πεποιθήσεις του, ωφελούμενο όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα. Η παρούσα μελέτη, λοιπόν, θα διερευνήσει το φαινόμενο της μετασχηματίζουσας μάθησης σε ΣΔΕ της δυτικής Θεσσαλονίκης (ΣΔΕ Ευόσμου- Κορδελιού & ΣΔΕ Δενδροποτάμου) καθώς και τις προϋποθέσεις επίτευξής της που δεν είναι άλλες από την ανάπτυξη του κριτικού στοχασμού και του διαλόγου κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Keywords: Κριτικός στοχασμός
Διάλογος
Μετασχηματίζουσα μάθηση
ΣΔΕ
Εκπαίδευση ενηλίκων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VagenasApostolosMsc2021.pdf3.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.