Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25632
Author: Καμπάταγη, Αικατερίνη
Title: Η επαγγελματική ικανοποίηση και η επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Ένα από τα θεμελιώδη συστατικά της εκπαιδευτικής διεργασίας είναι η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών, καθώς αυτή μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην αποδοτικότητά τους, στην επαγγελματική και προσωπική τους εξέλιξη, στην πρόοδο των μαθητών τους, αλλά και στην ψυχική και συναισθηματική τους ανάταση. Έρευνες που έχουν γίνει σε εκπαιδευτικούς δείχνουν πως μια ανεπτυγμένη και ισχυρή επαγγελματική ταυτότητα μπορεί να βελτιώσει την αυτοπεποίθησή τους, την επαγγελματική τους αφοσίωση και κατ’ επέκταση, την ικανοποίησή τους από το επάγγελμα που ασκούν. Στην παρούσα διπλωματική εργασία βασικός σκοπός είναι η διερεύνηση του βαθμού επαγγελματικής ικανοποίησης και του προφίλ της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, διερευνάται η ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στην επαγγελματική ικανοποίηση και την επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών, αλλά και η επίδραση δημογραφικών στοιχείων στην επαγγελματική τους ικανοποίηση και ταυτότητα. Στην έρευνα συμμετείχαν 162 εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, δημόσιων σχολείων όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν δύο εργαλεία μέτρησης: το Ερωτηματολόγιο Καταγραφής της Επαγγελματικής Ικανοποίησης (Employee Satisfaction Inventory – ESI) (Koustelios, 1991· Koustelios & Bagiatis, 1997) και το ερωτηματολόγιο για τη μελέτη της επαγγελματικής ταυτότητας των Kao και Lin (2015), μεταφρασμένο από τον Τσολακίδη (2018). Σύμφωνα με τα ερευνητικά πορίσματα, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν μέτρια επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης, ενώ διακρίνονται από υψηλά επίπεδα επαγγελματικής ταυτότητας. Από τους στατιστικούς ελέγχους προκύπτει η ύπαρξη στατιστικά σημαντικής, θετικής σχέσης ανάμεσα στη συνολική επαγγελματική ικανοποίηση και τη συνολική επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι δημογραφικοί παράγοντες (φύλο, ηλικία, σχέση απασχόλησης, χρόνια υπηρεσίας, περιοχή σχολείου και τίτλοι σπουδών) σημείωσαν στατιστικά σημαντικές διαφορές σε αρκετές διαστάσεις των μεταβλητών τόσο της επαγγελματικής ικανοποίησης όσο και της επαγγελματικής ταυτότητας.
Keywords: Επαγγελματική ικανοποίηση
Επαγγελματική ταυτότητα
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KampatagiAikateriniMsc2021.pdf2.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.