Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25621
Author: Γεωργιάδης, Νικόλαος
Title: Απόψεις μελών σχολικών επιτροπών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης
Supervisor: Νεοφώτιστος, Βασίλειος
Abstract: Οι Σχολικές Επιτροπές, όργανα λαϊκής συμμετοχής με πολυετή ιστορική πορεία, στηρίζουν διοικητικά και οικονομικά το εκπαιδευτικό έργο των σχολικών μονάδων. Οι έρευνες που μελέτησαν τον θεσμό τις τελευταίες δεκαετίες επικεντρώθηκαν περισσότερο στην εφαρμογή του στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και λιγότερο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, οι έρευνες αυτές διεξήχθησαν σε επίπεδο νομών και δήμων και διερεύνησαν κυρίως τις απόψεις των εκπαιδευτικών-διευθυντών που μετέχουν στις Σχολικές Επιτροπές. Ωστόσο, στην παρούσα έρευνα καταγράφηκαν και ερμηνεύτηκαν όχι μόνον απόψεις διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά μελών, εκπαιδευτικών και μη, Σχολικών Επιτροπών που υπάγονται σε δήμους με διαφορετικά πληθυσμιακά, κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα (Δήμοι Κορδελιού-Ευόσμου, Προσοτσάνης και Κάτω Νευροκοπίου Δράμας). Τα όργανα αυτά επιλέχτηκαν για να ερευνηθούν απόψεις μελών τους με σκοπό να συγκριθούν μεταξύ τους όσον αφορά τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Μεθοδολογικά επιλέχτηκε να διεξαχθεί ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις. Έτσι, πραγματοποιήθηκαν εννέα συνεντεύξεις (τρία μέλη από κάθε Σχολική Επιτροπή), τα δεδομένα των οποίων αναλύθηκαν επαγωγικά με ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Τηρήθηκε, λοιπόν, ποσοτική αντιπροσωπευτικότητα αλλά επίσης και ποιοτική, καθώς οι ερωτηθέντες ήταν δημοτικοί σύμβουλοι, εκπαιδευτικοί-διευθυντές σχολικών μονάδων και μία γονέας. Αρχικά διερευνήθηκε η λειτουργικότητα σύμφωνα με τις απόψεις μελών των τριών Σχολικών Επιτροπών και ακολούθως εξετάστηκε η αποτελεσματικότητά τους. Τέλος, έγινε σύγκριση των απόψεων μελών των τριών συγκεκριμένων οργάνων για να αναδειχτούν τυχόν ομοιότητες ή/και διαφορές αναφορικά με τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα του θεσμού της Σχολικής Επιτροπής ανάμεσα σε αστικό, σε ημιαστικό και σε αγροτικό δήμο. Συμπερασματικά, από την έρευνα διαφάνηκε ικανοποιητικός βαθμός τόσο λειτουργικότητας όσο και αποτελεσματικότητας των Σχολικών Επιτροπών των τριών δήμων. Καταγράφτηκαν τα ποικίλα λειτουργικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Σχολικές Επιτροπές αλλά και οι διαφοροποιήσεις στη λειτουργία τους λόγω της πανδημίας Covid-19.
Keywords: Σχολικές επιτροπές
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgiadisNikolaosMsc2021.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.