Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25601
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΒαρέλας, Νίκοςel
dc.date.accessioned2021-06-24T12:30:53Z-
dc.date.available2021-06-24T12:30:53Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25601-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός ενός προγράμματος παρέμβασης στα κρουστά όργανα “bongos” και η εφαρμογή του σε έναν έφηβο και ένα νεαρό ενήλικα με νοητική αναπηρία. Αφορμή για την έναρξη αυτής της ποιοτικής έρευνας αποτέλεσε τόσο η στενή σχέση του ερευνητή με την μουσική διδασκαλία όσο και η απουσία εμπειρικών ερευνών σε αυτό το πεδίο. Σε αυτή την έρευνα συμμετείχαν ένας έφηβος με νοητική αναπηρία, ο Γιάννης (14 ετών) και ένας νέος ενήλικας, ο Νικήτας (19 ετών). Η παρέμβαση διήρκησε περίπου ένα τετράμηνο και περιλάμβανε έναν κύκλο μαθημάτων με 12 ατομικά μαθήματα για κάθε συμμετέχοντα, διάρκειας 45 λεπτών, τα οποία γίνονταν σε χώρο του πανεπιστημίου Μακεδονίας μια φορά την εβδομάδα. Ο σχεδιασμός του προγράμματος παρέμβασης βασίστηκε στην θεωρητική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και χωρίστηκε στις τέσσερεις ενότητες που αναφέρονται παρακάτω: α) την ανάπτυξη τεχνικής που χρησιμοποιείται κατά την μουσική εκτέλεση των “bongos”, β) την διδασκαλία για την ανάγνωση της μουσικής σημειογραφίας στα “bongos”, γ) την διδασκαλία των ρυθμών και την εκτέλεση τους στα “bongos” και δ) την ρυθμική συνοδεία τραγουδιών με τους ρυθμούς αυτούς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η θεατή συμμετοχική παρατήρηση, η δομημένη και ελεύθερη παρατήρηση και το ρυθμικό μέρος από το τεστ Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας Primary Measures of Music Auditation (PMMA) του E.Gordon με βάση το οποίο έγινε η αρχική και η τελική αξιολόγηση των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι παρατηρήθηκε βελτίωση στην ρυθμική δεκτικότητα των συμμετεχόντων πράγμα στο οποίο συντέλεσαν πλήθος επιτυχημένων τροποποιήσεων σε κάθε ενότητα της παρέμβασης. Μερικές από αυτές τις τροποποιήσεις ήταν η χρήση του χρώματος τόσο στην μουσική εκτέλεση όσο και στηνel
dc.format.extent97el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΔιδασκαλία “bongos”el
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΠρόγραμμα παρέμβασηςel
dc.subjectΤροποποιήσειςel
dc.subjectΡυθμική δεκτικότηταel
dc.titleΣχεδιασμός και υλοποίηση ενός προγράμματος διδασκαλίας στα “bongos” σε έφηβους και νέους ενήλικες με νοητική αναπηρία: μια πολλαπλή μελέτη περίπτωσηςel
dc.title.alternativeDesign and implementation of a teaching program on bongos on adolescents and young adults with intellectual disability: a multiple case studyen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VarelasNikolaosMsc2020.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons