Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25601
Συγγραφέας: Βαρέλας, Νίκος
Τίτλος: Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός προγράμματος διδασκαλίας στα “bongos” σε έφηβους και νέους ενήλικες με νοητική αναπηρία: μια πολλαπλή μελέτη περίπτωσης
Αλλοι τίτλοι: Design and implementation of a teaching program on bongos on adolescents and young adults with intellectual disability: a multiple case study
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός ενός προγράμματος παρέμβασης στα κρουστά όργανα “bongos” και η εφαρμογή του σε έναν έφηβο και ένα νεαρό ενήλικα με νοητική αναπηρία. Αφορμή για την έναρξη αυτής της ποιοτικής έρευνας αποτέλεσε τόσο η στενή σχέση του ερευνητή με την μουσική διδασκαλία όσο και η απουσία εμπειρικών ερευνών σε αυτό το πεδίο. Σε αυτή την έρευνα συμμετείχαν ένας έφηβος με νοητική αναπηρία, ο Γιάννης (14 ετών) και ένας νέος ενήλικας, ο Νικήτας (19 ετών). Η παρέμβαση διήρκησε περίπου ένα τετράμηνο και περιλάμβανε έναν κύκλο μαθημάτων με 12 ατομικά μαθήματα για κάθε συμμετέχοντα, διάρκειας 45 λεπτών, τα οποία γίνονταν σε χώρο του πανεπιστημίου Μακεδονίας μια φορά την εβδομάδα. Ο σχεδιασμός του προγράμματος παρέμβασης βασίστηκε στην θεωρητική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και χωρίστηκε στις τέσσερεις ενότητες που αναφέρονται παρακάτω: α) την ανάπτυξη τεχνικής που χρησιμοποιείται κατά την μουσική εκτέλεση των “bongos”, β) την διδασκαλία για την ανάγνωση της μουσικής σημειογραφίας στα “bongos”, γ) την διδασκαλία των ρυθμών και την εκτέλεση τους στα “bongos” και δ) την ρυθμική συνοδεία τραγουδιών με τους ρυθμούς αυτούς. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η θεατή συμμετοχική παρατήρηση, η δομημένη και ελεύθερη παρατήρηση και το ρυθμικό μέρος από το τεστ Στοιχειώδεις Μετρήσεις Μουσικής Ακουστικότητας Primary Measures of Music Auditation (PMMA) του E.Gordon με βάση το οποίο έγινε η αρχική και η τελική αξιολόγηση των συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι παρατηρήθηκε βελτίωση στην ρυθμική δεκτικότητα των συμμετεχόντων πράγμα στο οποίο συντέλεσαν πλήθος επιτυχημένων τροποποιήσεων σε κάθε ενότητα της παρέμβασης. Μερικές από αυτές τις τροποποιήσεις ήταν η χρήση του χρώματος τόσο στην μουσική εκτέλεση όσο και στην
Λέξεις Κλειδιά: Διδασκαλία “bongos”
Νοητική αναπηρία
Πρόγραμμα παρέμβασης
Τροποποιήσεις
Ρυθμική δεκτικότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
VarelasNikolaosMsc2020.pdf1.77 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons