Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25511
Author: Κρίστιτς, Χρυσάνθη
Title: Μάρκετινγκ υπηρεσιών υγείας στα κοινωνικά δίκτυα
Date Issued: 2021
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Η εξέλιξη του Διαδικτύου από την απλή «δημοσίευση» Ιστού στην εξαιρετικά συμμετοχική διεργασία με πληθώρα βάσης δεδομένων έχουν ασκήσει σημαντική επίδραση σε κάθε τομέα χωρίς να αφήσουν εκτός τον τομέα της υγείας. Ειδικότερα οι καινοτομίες του Web 2.0 , ως απόρροια της εξέλιξης του διαδικτύου επηρεάζουν σε αξιόλογη βάση τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν σχετικές με την υγεία πληροφορίες. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας ήταν να συνοψίσει την τρέχουσα έρευνα σχετικά με το πώς οι καταναλωτές αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την υγεία από τα κοινωνικά μέσα. Πιο συγκεκριμένα , επιχειρήθηκε η διερεύνηση της επίδρασης των κοινωνικών μέσων και ειδικότερα του Facebook , στη διαδικασία αναζήτησης στοιχείων και δεδομένων για ζητήματα ιατρικού χαρακτήρα, διερευνώντας ακόμη και τη σύγχρονη πραγματικότητα , τον Covid-19. Μέσα από τη χρήση του διαδικτύου και των ιστολογίων , οι καταναλωτές των ιατρικών υπηρεσιών , μοιράζονται προσωπικές εμπειρίες, αναζητούν πληροφορίες ,αλλά και προφυλάσσονται έναντι αρνητικών καταστάσεων ακόμη και κινδύνων εξαπάτησης και παραπλάνησης σε ιατρικά θέματα. Ειδικότερα, το Facebook , όπως έχει φανεί σε πληθώρα ερευνών, περιέχει τις περισσότερες πληροφορίες πολλές φορές υψηλής ποιότητας, σχετικά με την υγεία, καθώς η χρήση του είναι ευρεία. Οι τεχνολογίες κοινωνικών μέσων χρησιμοποιούνται ευρέως τόσο από τους ασθενείς όσο και από τις οικογένειες τους , ώστε να μοιραστούν κοινές εμπειρίες , να διερευνήσουν ζητήματα υγείας και να πληροφορηθούν για κάθε σημείο ενδιαφέροντος τους μέσω του e-health. Για τη διεξαγωγή της παρούσας εργασίας αρχικά διεξήχθη συστηματική ανασκόπηση βιβλιογραφικού χαρακτήρα , η οποία περιελάμβανε μελέτες που εντοπίστηκαν στις ηλεκτρονική βάση δεδομένων όπως η Pub Med και η Science direct με αντικείμενο διερεύνησης την ανάλυση της επίδρασης των κοινωνικών μέσων στον καταναλωτή του τομέα της υγείας , εξετάζοντας τις σχέσεις μεταξύ των συμμετεχόντων μέσω της χρήσης των κοινωνικών μέσων. Εν συνεχεία ακολουθήθηκε η ποσοτική μέθοδος διερεύνησης του ζητήματος της χρήσης των κοινωνικών μέσων για θέματα υγείας και οι αντιδράσεις των πολιτών ως προς τον κορονοϊό, μέσω ενός ερωτηματολογίου ως ερευνητικό εργαλείο. Αναλυτικότερα, στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 150 ερωτηθέντες και των δύο φύλων τα αποτελέσματα των οποίων έδειξαν ότι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθημερινά και έχουν λογαριασμό κυρίως στο Facebook. Ακόμη, πιο συχνά χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για αναζήτησης γενικών πληροφοριών και λιγότερο για συμμετοχή σε έρευνες με θέματα υγείας και ειδικότερα στα επίκαιρα ζητήματα υγείας όπως ο κορονοϊός.
Keywords: Μάρκετινγκ
Facebook
covid 19
Καραντίνα
Διαδίκτυο
Υπηρεσίες υγείας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Appears in Collections:ΠΜΣ Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KristitsChrysanthiMsc2021.pdf3.53 MBAdobe PDFView/Open
KristitsChrysanthiMsc2021present.pdfΠαρουσίαση1.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.