Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25370
Author: | Γιαννοπούλου, Καλλιόπη |
Title: | Απόψεις γονέων και μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με δυσλεξία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση πριν και μετά τη χρήση της υποστηρικτικής τεχνολογίας |
Date Issued: | 2021 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Κουστριάβα, Ελένη |
Abstract: | Οι κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη των εκπαιδευτικών συστημάτων και της παιδαγωγικής. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον ως προς την εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (εξΑΕ) και τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Αυτή η εργασία μελετά το συνδυασμό της εξΑΕ και των ΤΠΕ, πιο συγκεκριμένα τη χρήση της ψηφιακής ομιλίας (TTS) σε μαθητές με δυσλεξία. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται μία εμπεριστατωμένη μελέτη γύρω από το θέμα της δυσλεξίας, των ΤΠΕ και της ΕξΑΕ. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφεται το φαινόμενο της δυσλεξίας, παραθέτοντας διαφορετικούς ορισμούς που έχουν διατυπωθεί για να την περιγράψουν, τις μορφές και τους τύπους της, καθώς και πιθανούς αιτιολογικούς παράγοντες που προκαλούν την εν λόγω διαταραχή. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται η συμβολή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και η χρήση της υποστηρικτικής τεχνολογίας σε μαθητές με δυσλεξία. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται στην εφαρμογή της ψηφιακής ομιλίας και στη βελτίωση που μπορεί να επιφέρει η οπτικοακουστική ανάγνωση στη κατανόηση. Στο τρίτο κεφάλαιο προσεγγίζεται, η σχέση των ΤΠΕ και της εξΑΕ, δίνοντας βάση στη διαδραστική εκπαίδευση και στη χρήση της υποστηρικτικής τεχνολογίας για μαθητές με δυσλεξία. Τέλος, εξετάζεται η εξΑΕ ως μέθοδος χωρίς αποκλεισμούς για τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, έγινε διερεύνηση των απόψεων των γονέων και των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με δυσλεξία για την εξΑΕ πριν και μετά τη χρήση της υποστηρικτικής τεχνολογίας και η καταγραφή των επιδόσεων των μαθητών στο μάθημα της εξΑΕ με τη παραδοσιακή μέθοδο (οπτική ανάγνωση) και τη ψηφιακή ομιλία (οπτικοακουστική ανάγνωση). Συγκεκριμένα, στην έρευνα πήραν μέρος 20 μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που είχαν διαγνωσθεί από δυσλεξία και οι 20 γονείς τους. Έτσι, αναλύθηκαν τα αποτελέσματά της έρευνας και στη συνέχεια συζητήθηκαν με εφαρμογές και αποτελέσματα άλλων ερευνών σχετικών με τη συμβολή της τεχνολογίας στη διαχείριση της δυσλεξίας. |
Keywords: | Δυσλεξία Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Υποστηρικτική Τεχνολογία Ψηφιακή Ομιλία Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαθησιακές Δυσκολίες Κατανόηση Ανάγνωση |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021. |
Rights: | CC0 1.0 Παγκόσμια |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GiannopoulouKalliopiMsc2021.pdf | 1.88 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License