Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25320
Author: Βασίλης, Ενίς
Title: Η επίδραση της εικόνας του προορισμού της Θεσσαλονίκης στην ικανοποίηση των τουριστών και στην πρόθεση τους για επανεπίσκεψη.
Alternative Titles: The effect of the city image of Thessaloniki as a destination on tourists' satisfaction and their revisit intention.
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάνατζμεντ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Σε μια εποχή όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των τουριστικών προορισμών έχει ανέβει κατακόρυφα ο εντοπισμός των δυνάμεων και των αδυναμιών ενός προορισμού μπορεί να προσφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη των τακτικών διοίκησης και διαχείρισης, καθώς και στον καθορισμό της στρατηγικής του εκάστοτε προορισμού. Η παρούσα εργασία που φέρει τον τίτλο «Η επίδραση της εικόνας του προορισμού της Θεσσαλονίκης στην ικανοποίηση των τουριστών και στην πρόθεση τους για επανεπίσκεψη» έχει ως κεντρικό στόχο να μετρηθεί η σχέση επίδρασης μεταξύ της εικόνας του προορισμού της Θεσσαλονίκης και της ικανοποίησης των τουριστών που την επισκέπτονται και εν συνεχεία να μελετηθεί ο βαθμός που επηρεάζει η ικανοποίηση των τουριστών στην πρόθεση τους να επισκεφτούν εκ νέου την πόλη μελλοντικά. Έχοντας ως βάση, ότι η έννοια της εικόνας ενός προορισμού ή μιας πόλης, στην περίπτωση μας της πόλης της Θεσσαλονίκης, είναι μια έννοια/μεταβλητή που καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, προχωρήσαμε στην μέτρηση της μεταβλητής αυτής εξετάζοντας μέσω του ερωτηματολογίου που συντάξαμε διάφορους παράγοντες όπως το κυκλοφοριακό ζήτημα, την ιστορική κληρονομιά, τα κοινωνικά προβλήματα, τη πολιτιστική κληρονομία, την οικονομία και την εμπορική κίνηση καθώς και τον ανθρώπινο παράγοντα (πολίτες) βάσει του πως φαίνονταν όλα αυτά στα μάτια των επισκεπτών/τουριστών της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτό διατυπώθηκαν και οι ερευνητικές υποθέσεις της ποσοτικής έρευνας που διεξήχθη, τα αποτελέσματα της οποίας προέκυψαν με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSS. Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της παραπάνω ανάλυσης επιβεβαιώθηκαν οι υποθέσεις που συσχετίζουν την οικονομία και το εμπόριο της Θεσσαλονίκης, τους πολίτες της και τα κοινωνικά προβλήματα της πόλης με τον βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών της, ενώ δεν προέκυψε επίδραση μεταξύ του συστήματος μεταφορών και οδικού δικτύου καθώς και της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς με την τουριστική ικανοποίηση. Τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν πως ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών της πόλης επηρεάζει σημαντικά και την πρόθεση τους για το εάν θα επαναλάβουν την επίσκεψη σε αυτήν, επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο και την τελευταία ερευνητική υπόθεση της παρούσας εργασίας.
Keywords: Εικόνα τουριστικού προορισμού
Ικανοποίηση τουριστών
Πρόθεση επανεπίσκεψης
Προορισμός Θεσσαλονίκης
Τουρισμός
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Μάνατζμεντ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VasiliEnisMsc2020.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons