Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25316
Συγγραφέας: Σεβαστού, Ανατολή
Τίτλος: Σχεδιασμός και εφαρμογή παρέμβασης: Βελτίωση της επικοινωνιακής ετοιμότητας και κατάκτηση δεξιοτήτων μίμησης μέσω του συμβολικού παιχνιδιού σε παιδιά με αυτισμό στην προσχολική ηλικία
Αλλοι τίτλοι: Design and implementing an intervention program: Improving communication readiness and mastering imitation skills through symbolic play in children with autism in preschool
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Συριοπούλου Δελλή, Χριστίνα
Περίληψη: Ο άνθρωπος αποτελεί ένα κοινωνικό ον με μεγάλη ανάγκη ένταξης στο κοινωνικό περιβάλλον και ενεργής αλληλεπίδρασης με τους υπόλοιπους συνανθρώπους του, ώστε να καλύψει βασικές ανάγκες και επιθυμίες που προκύπτουν στα πλαίσια της καθημερινής ρουτίνας. Ωστόσο, όμοια και τα παιδιά με αυτισμό καλούνται να αντιμετωπίσουν τις όποιες δυσκολίες προκύπτουν, κυρίως ότι αφορά την κοινωνική αλληλεπίδραση και την επικοινωνία για την αρμονική ένταξή τους στις απαιτήσεις της ζωής. Σκοπός λοιπόν, της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της συμβολής ενός ειδικά δομημένου εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης, που βασίζεται στο συμβολικό παιχνίδι, στην ενίσχυση των δεξιοτήτων στο γνωστικό τομέα της μίμησης, καθώς και την επικοινωνία μεταξύ τριών παιδιών προσχολικής ηλικίας με αυτισμό. Με το συμβολικό παιχνίδι αναπτύσσεται τόσο η επικοινωνιακή ανάγκη, η οποία είναι αναγκαία για την αρμονική συνύπαρξη του παιδιού μέσα σε μια κοινωνία όσο και η λειτουργία της φαντασίας με στόχο την ενδυνάμωση των κοινωνικών συναλλαγών καθώς και την κατανόηση της γλώσσας. Η αξία της παρούσας εργασίας ενισχύεται αν σκεφτεί κανείς το ποσοστό επιρροής του συμβολικού παιχνιδιού τόσο στον τομέα της επικοινωνιακής αλληλεπίδρασης όσο και στη γνωστική λειτουργία της μίμησης. Με αφορμή την εργασία αυτή λοιπόν, δίνεται ώθηση σε μελλοντικούς παιδαγωγούς για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων με συμβολικό παιχνίδι με κύριο στόχο την ενίσχυση παρόμοιων δεξιοτήτων σε παιδιά με διάφορες μορφές και επίπεδα αναπηρίας.
Λέξεις Κλειδιά: Συμβολικό παιχνίδι
Επικοινωνία
Μίμηση
Αυτισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
SevastouAnatoliMsc2021.pdf2.5 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
SevastouAnatoliMsc2021present.pdfΠαρουσίαση1.16 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.