Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25307
Author: Κασούδη, Αικατερίνη
Title: Η εικόνα της Θάσου: ο βαθμός ικανοποίησης και η επανεπισκεψιμότητα των τουριστών
Alternative Titles: The image of Thassos: the degree of satisfaction and the repeat visitation of tourists
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μάνατζμεντ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Σκοπός / Στόχος Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την υποδομή μεταφορών/κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς και τη ρύπανση περιβάλλοντος και σε τι βαθμό επιδρούν αρνητικά στην ικανοποίηση των τουριστών. Επίσης, εξετάζει την κουλτούρα, την οικονομία-εμπόριο, τους κατοίκους του νησιού και γενικότερα τη γενική εικόνα της Θάσου που επιδρούν θετικά στο βαθμό ικανοποίησης των τουριστών. Και στη συνέχεια μελετά κατά πόσο η ικανοποίηση επιδρά θετικά στην πρόθεση βραχυπρόθεσμης, μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης επανεπίσκεψης του προορισμού. Σχεδιασμός / Μεθοδολογία / Προσέγγιση Η δειγματοληψία στην οποία βασίστηκε η έρευνα, πραγματοποιήθηκε την περίοδο Μαΐου - Σεπτεμβρίου του 2019, με τη διανομή 130 ερωτηματολογίων σε ένα τυχαίο δείγμα τουριστών που επισκέφτηκαν την Θάσο. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων έγινε χρήση της πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης με το στατιστικό πακέτο του SPSS. Οι ενότητες που εξετάστηκαν ήταν i) τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, ii) πληροφορίες σχετικές με το ταξίδι, iii) οι μεταβλητές που εξετάζουν την εικόνα προορισμού iv) η ικανοποίηση τουριστών και v) η πρόθεση επανεπίσκεψης του προορισμού. Ευρήματα Από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψαν ότι η υποδομή μεταφορών/κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς και η ρύπανση περιβάλλοντος επιδρούν αρνητικά στο βαθμό ικανοποίησης των τουριστών σε αντίθεση με την οικονομία-εμπόριο και γενικότερα τη γενική εικόνα της Θάσου που επιδρούν θετικά. Και στη συνέχεια τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν στο κατά πόσο η ικανοποίηση επιδρά θετικά στην πρόθεση βραχυπρόθεσμης, μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης επανεπίσκεψης του προορισμού. Σύμφωνα με το προτεινόμενο μοντέλο η κουλτούρα και οι κάτοικοι του νησιού δεν φαίνεται να επιδρούν θετικά στην ικανοποίηση των τουριστών. Πρωτοτυπία / Αξία Από τα ευρήματα της έρευνας δίνονται βέλτιστες πρακτικές που πιθανόν να οδηγήσουν τους φορείς του τουρισμού της Θάσου να λάβουν μέτρα που θα κάνουν περισσότερο ανταγωνιστικό το νησί, πραγματοποιούνται συστάσεις για μελλοντικούς ερευνητές και τέλος γίνεται σύντομη αναφορά σε περιορισμούς με τους οποίους ήρθε αντιμέτωπη η έρευνα.
Keywords: Εικόνα Προορισμού
Υποδομές Μεταφορών
Κυκλοφοριακό Πρόβλημα
Ρύπανση Περιβάλλοντος
Κουλτούρα
Οικονομία/Εμπόριο
Κάτοικοι
Τουριστική Ικανοποίηση
Επανεπισκεψιμότητα
Τουρισμός
Θάσος
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μάνατζμεντ Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KasoudiAikateriniMsc2020.pdf4.95 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons