Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25242
Author: Κακολύρη, ´Αννα
Title: Η στάση των Θεσσαλονικιών στη διαφημιστική εκστρατεία, την περίοδο του πρώτου κύματος της πανδημίας COVID19
Date Issued: 2021
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Κοτζαιβαζογλου, Ιορδάνης
Abstract: Ο ρόλος της επικοινωνίας και της διαφήμισης σε μία περίοδο υγειονομικής κρίσης, όπως αυτής της πανδημίας, γίνεται ακόμα πιο σημαντικός εξαιτίας της μεγιστοποίησης της ανάγκης πληροφόρησης και ενημέρωσης του μεγαλύτερου μέρους της κοινωνίας καθώς δεν έγκειται μόνο στην απλή μετάδοση της πληροφορίας και του μηνύματος, αλλά και στο να βελτιώσει την κατανόηση της κοινωνίας σε θέματα που αφορούν τη δημόσια υγεία και ευημερία. Στις ενέργειες μιας διαφημιστικής εκστρατείας για την καταπολέμηση και αντιμετώπιση μιας υγειονομικής κρίσης, θα πρέπει να περιλαμβάνεται ο κατάλληλος σχεδιασμός του διαφημιστικού μηνύματος ως προς το περιεχόμενο, το μέσο και τον εκπρόσωπό τους, προκειμένου το κοινό να κατανοήσει την αναγκαιότητα και εγκυρότητα των μέτρων πρόληψης και ως εκ τούτου να τα εφαρμόσει αποτελεσματικά. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να αποτυπώσει και να αναδείξει τις αντιλήψεις των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, απέναντι στη διαφημιστική εκστρατεία, έτσι όπως αυτή έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας COVID-19 και να διερευνήσει το πως οι αντιλήψεις αυτές επηρεάζουν την συμπεριφορά τους, ως προς την αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων πρόληψης και προστασίας. Βάσει του ανωτέρου τιθέμενου σκοπού, υλοποιήθηκε ποσοτική έρευνα και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, σε δείγμα 302 κατοίκων Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα εφάρμοσαν κατά την περίοδο του πρώτου κύματος της πανδημίας του COVID 19, σε υψηλό βαθμό, όλες τις προβλεπόμενες από την κυβέρνηση και τους ειδικούς ενέργειες πρόληψης και καταπολέμησης της νόσου. Αυτή η συμπεριφορά τους σχετίζεται με τους εξής παράγοντες της διαφημιστικής εκστρατείας που έλαβε χώρα: α) την ενίσχυση της αντίληψης και κατανόησης για τους τρόπους εφαρμογής και για την αναγκαιότητα των μέτρων πρόληψης και προστασίας που πήρε η κυβέρνηση, β) τα συναισθήματα ανησυχίας/φόβου/πανικού που δημιουργήθηκαν για την υγεία και γ) την αντίληψη για τη σαφήνεια και εγκυρότητα των διαφημιστικών μηνυμάτων. Επιπλέον, σύμφωνα με το δείγμα, ο καταλληλότερος εκπρόσωπος του διαφημιστικού μηνύματος είναι ο ειδικός επιστήμονας, το εγκυρότερο μέσο το διαδίκτυο, ενώ τόσο το μήνυμα φόβου – απειλής όσο και το μήνυμα κοινωνικής συλλογικότητας είναι εξίσου αποτελεσματικά στη διέγερση της προθυμίας του να συμμετάσχει σε συμπεριφορές πρόληψης της πανδημίας COVID 19.
Keywords: Διαφήμιση
Εφαρμογή προληπτικών μέτρων
COVID19
Δημόσια υγεία
Αντιλήψεις
Στάσεις
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KakolyriAnnaMsc2021.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons