Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25179
Συγγραφέας: Γεωργιάδου, Στεργιανή
Τίτλος: Διερεύνηση γνωστικού σχήματος διαίρεσης σε μαθητές Δ΄ και Ε΄ δημοτικού με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Αλλοι τίτλοι: Assessment of the cognitive scheme of division of 4th and 5th graders with mild educational needs
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα διπλωματική μελέτη είχε ως σκοπό την αξιολόγηση της δυνατότητας των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες, να ενεργοποιούν το γνωστικό σχήμα της πράξης της διαίρεσης, κατά την επίλυση λεκτικών αριθμητικών προβλημάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν 73 μαθητές χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και 56 μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες (37 μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ.) και 18 Μαθητές με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)). Όλοι ήταν μαθητές της Δ΄ και Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου. Για την πραγματοποίηση των μαθησιακών ελέγχων, αξιοποιήθηκε αυτοσχέδιο εργαλείο αξιολόγησης, που περιελάμβανε 6 ιστορίες-προβλήματα διαίρεσης (3 μερισμού και 3 μέτρησης), που για την επίλυσή τους απαιτούνταν μόνο μια πράξη κάθε φορά. Οι μαθητές καλούνταν να περιγράψουν την κατάσταση που αναφέρονταν σε κάθε πρόβλημα, να αναφέρουν την ενέργεια που απαιτούνταν για την επίλυση του προβλήματος και να κατονομάσουν την κατάλληλη πράξη. Μέσα από την ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τόσο οι μαθητές χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και οι μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες, αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην ενεργοποίηση του γνωστικού σχήματος της διαίρεσης, κατά την επίλυση λεκτικών αριθμητικών προβλημάτων.
Λέξεις Κλειδιά: Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων
Λεκτικά αριθμητικά προβλήματα
Γνωστικό σχήμα της διαίρεσης
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ)
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)
Αξιολόγηση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GeorgiadouStergianiMsc2021.pdf1.6 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.