Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΜούτλας, Αντώνιοςel
dc.date.accessioned2021-03-01T17:05:27Z-
dc.date.available2021-03-01T17:05:27Z-
dc.date.issued2021el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25134-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία ασχολείται με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου διαφοροποιημένη διδασκαλία και στο διαφοροποιημένο μοντέλο διδασκαλίας και αναφέρονται οι προκλήσεις για την επιτυχή εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στη συνέχεια, αναφέρεται ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά της ανάγνωσης, περιγράφεται η έννοια της αναγνωστικής ικανότητας και παρουσιάζονται τα στάδια κατάκτησης της αναγνωστικής ικανότητας. Ακολουθεί αναφορά στα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και γίνεται εκτενής αναφορά στις διαφοροποιημένες πρακτικές διδασκαλίας και τις προκλήσεις εφαρμογής αυτών για μαθητές με χαμηλή επίδοση. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με αναφορά στην υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα και στις τροποποιήσεις που γίνονται για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το δεύτερο μέρος της εργασίας ασχολείται με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα που πραγματοποιείται γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι διδακτικές επιλογές που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της διαφοροποίησης από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής τάξης σε συσχέτιση με τις υπάρχουσες γνώσεις τους. Ειδικότερα, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η σχέση του επιπέδου κατανόησης και εφαρμογής των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, όπως επίσης και να διερευνηθεί αν διαφοροποιείται το επίπεδο κατανόησης και της συχνότητας χρήσης των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας που αφορούν τις κατηγορίες: περιεχόμενο, διαδικασία και αποτελέσματα, ανάλογα με ατομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Επίσης, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί, αν διαφοροποιείται ο βαθμός δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ανάλογα με ατομικά τους χαρακτηριστικά. Από τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με το βαθμό κατανόησης και τη συχνότητα χρήσης των πτυχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.el
dc.format.extent87el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔιαφοροποιημένη διδασκαλίαel
dc.subjectΑνάγνωσηel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΑπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.titleΗ διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoutlasAntoniosMsc2021.pdf821.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.