Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/25134
Συγγραφέας: Μούτλας, Αντώνιος
Τίτλος: Η διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: απόψεις και διδακτικές επιλογές εκπαιδευτικών γενικού σχολείου
Ημερομηνία Έκδοσης: 2021
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα εργασία ασχολείται με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Αρχικά, στην εργασία γίνεται αναφορά στην εννοιολογική αποσαφήνιση του όρου διαφοροποιημένη διδασκαλία και στο διαφοροποιημένο μοντέλο διδασκαλίας και αναφέρονται οι προκλήσεις για την επιτυχή εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στη συνέχεια, αναφέρεται ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά της ανάγνωσης, περιγράφεται η έννοια της αναγνωστικής ικανότητας και παρουσιάζονται τα στάδια κατάκτησης της αναγνωστικής ικανότητας. Ακολουθεί αναφορά στα άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και γίνεται εκτενής αναφορά στις διαφοροποιημένες πρακτικές διδασκαλίας και τις προκλήσεις εφαρμογής αυτών για μαθητές με χαμηλή επίδοση. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με αναφορά στην υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα και στις τροποποιήσεις που γίνονται για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Το δεύτερο μέρος της εργασίας ασχολείται με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στην ανάγνωση σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα που πραγματοποιείται γίνεται προσπάθεια να καταγραφούν οι διδακτικές επιλογές που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της διαφοροποίησης από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής τάξης σε συσχέτιση με τις υπάρχουσες γνώσεις τους. Ειδικότερα, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η σχέση του επιπέδου κατανόησης και εφαρμογής των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, όπως επίσης και να διερευνηθεί αν διαφοροποιείται το επίπεδο κατανόησης και της συχνότητας χρήσης των πρακτικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας που αφορούν τις κατηγορίες: περιεχόμενο, διαδικασία και αποτελέσματα, ανάλογα με ατομικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών. Επίσης, γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί, αν διαφοροποιείται ο βαθμός δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ανάλογα με ατομικά τους χαρακτηριστικά. Από τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με το βαθμό κατανόησης και τη συχνότητα χρήσης των πτυχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
Λέξεις Κλειδιά: Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Ανάγνωση
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Απόψεις εκπαιδευτικών
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MoutlasAntoniosMsc2021.pdf821.18 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.