Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24936
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΤσακίρη, Κυριακήel
dc.date.accessioned2021-01-15T12:14:18Z-
dc.date.available2021-01-15T12:14:18Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24936-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας αποτέλεσε η αξιοποίηση και η ανάδειξη των δυνατοτήτων των Web 2.0 εργαλείων στο μάθημα του γλωσσικού γραμματισμού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Επιπλέον στόχοι της έρευνας ήταν να καταγραφούν οι γνώσεις και οι εμπειρίες των συμμετεχόντων όσον αφορά τις τεχνολογίες κοινωνικού λογισμικού και ο βαθμός χρήσης τους κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας του γλωσσικού γραμματισμού. Πρόκειται για μία μελέτη περίπτωσης, καθώς η έρευνα διεξήχθη στο Σ.Δ.Ε. Πυλαίας-Χορτιάτη και τα υποκείμενα της έρευνας ήταν οι εκπαιδευόμενοι του Β΄ κύκλου σπουδών και η εκπαιδευτικός του γλωσσικού γραμματισμού. Για τις ανάγκες της έρευνας σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ένα διδακτικό σενάριο υποστηριζόμενο από Web 2.0 εργαλεία ενώ για την επίτευξη των παραπάνω στόχων επιλέχτηκε η διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας με τη χρήση τριών μεθοδολογικών εργαλείων (συμμετοχική παρατήρηση από την πλευρά μας, ομαδικές συνεντεύξεις με τους ενήλικες εκπαιδευόμενους, ατομική ημιδομημένη συνέντευξη με την εκπαιδευτικό) προκειμένου να επιτευχθεί τριγωνοποίηση. Τα ερευνητικά ευρήματα υπέδειξαν την εκπαιδευτική αξία των Web 2.0 εργαλείων στο μάθημα του γλωσσικού γραμματισμού καθώς προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων, διεύρυναν τον τρόπο αναπαράστασης των πληροφοριών επιτρέποντας το διαμοιρασμό τους και ενίσχυσαν τις διερευνητικές και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι γνώσεις των εκπαιδευόμενων σχετικά με τις τεχνολογίες κοινωνικού λογισμικού ήταν ελλιπείς σε αντίθεση με το επίπεδο γνώσεων της εκπαιδευτικού. Η ένταξη και η χρήση των ψηφιακών εργαλείων, ωστόσο, στη διδακτική διαδικασία αποδείχτηκε περιορισμένη, με συχνότερα προβαλλόμενες αιτίες την αδυναμία πρόσβασης στο εργαστήριο πληροφορικής και γενικότερα την έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών, το διαφορετικό βαθμό εξοικείωσης των εκπαιδευόμενων με τα ψηφιακά εργαλεία αλλά και το ετερογενές μορφωτικό επίπεδο τους.el
dc.format.extent134el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/en
dc.subjectΔιδακτική αξιοποίηση των Web 2.0 εργαλείωνel
dc.subjectΓλωσσικός γραμματισμόςel
dc.subjectΔιδακτικό σενάριοel
dc.subjectΣχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)el
dc.titleΔιδακτική αξιοποίηση των Web 2.0 εργαλείων στο μάθημα του γλωσσικού γραμματισμού στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: μια μελέτη περίπτωσηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsakiriKyriakiMsc2020.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons