Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24892
Author: Μακρή, Μαρία
Title: Το Ελληνο-Γερμανικό και το Γαλλο-Γερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας ως εργαλείο χάραξης κοινής πολιτικής για την κοινωνική, πολιτική και μορφωτική προσέγγιση των ευρωπαϊκών λαών
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού
Supervisor: Παπαδόπουλος, Ιωάννης
Abstract: Οι διμερείς σχέσεις μεταξύ χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο η παρούσα εργασία επιχειρεί να μελετήσει την σημασία της ίδρυσης και λειτουργίας Ιδρυμάτων Νεολαίας. Συγκεκριμένα, εξετάζονται παράλληλα οι περιπτώσεις Γαλλίας-Γερμανίας και Ελλάδας-Γερμανίας. Αρχικά, γίνεται μία ιστορική αναδρομή στις σχέσεις αυτών των χωρών, ώστε να καταστεί σαφής η κοινωνική, πολιτική και οικονομική τους αλληλεπίδραση στο πέρασμα των χρόνων. Όσον αφορά στην Γαλλία και την Γερμανία, βρίσκουμε τις ρίζες της μεταξύ τους αντιπάθειας στον γαλλο-πρωσικό πόλεμο του 1870-1871, επομένως κρίνεται σκόπιμη η ανασκόπηση από εκείνο το χρονικό σημείο. Στην περίπτωση της Ελλάδας με την Γερμανία, δίνεται έμφαση στις σχέσεις τους από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι και τα χρόνια της οικονομικής κρίσης της Ευρώπης. Έχοντας ολοκληρώσει την ιστορική αναδρομή, το κέντρο του ενδιαφέροντός μας μετατοπίζεται στην Ίδρυση και την λειτουργία, καταρχάς, του Γαλλο-γερμανικού Ιδρύματος Νεολαίας, το οποίο είναι και το αρχαιότερο. Παρατηρούμε την δομή, τα πεδία δράσης, τις ενέργειες και τις θετικές επιπτώσεις στους νέους των δύο χωρών. Κατόπιν, στρεφόμαστε στο νεοσύστατο Ελληνο-γερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας, το οποίο δημιουργήθηκε στα πρότυπα του Γαλλο-γερμανικού. Αν και είναι πολύ νωρίς για μία εκτεταμένη μελέτη του εν λόγω ιδρύματος, προσπαθούμε, δια του παραλληλισμού της φιλοσοφίας τους, να εξάγουμε όσο το δυνατόν ασφαλή συμπεράσματα για την εξέλιξή του και τις θετικές προοπτικές του. Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε και στις δύο περιπτώσεις είναι πως τα Ιδρύματα Νεολαίας μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο στα χέρια των κρατών, ώστε να διασφαλίσουν και να εξελίξουν τις μεταξύ τους σχέσεις σε κοινωνικό, πολιτικό και μορφωτικό επίπεδο, στο πλαίσιο της αλληλοκατανόησης και της ανταλλαγής απόψεων. Τα παραπάνω επιχειρούνται με την μέθοδο της ποιοτικής έρευνας και συγκεκριμένα με την μέθοδο της μελέτης περίπτωσης.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MakriMariaMsc2020.pdf770.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.