Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24882
Author: Λεωνίδου, Ευμορφία
Title: Στρατηγικές διδασκαλίας λεξιλογίου σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και διδακτικές επιλογές φιλολόγων γενικής και ειδικής αγωγής
Alternative Titles: Vocabulary teaching strategies for students with learning disabilities and teaching options of general and special education teachers
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να μελετήσει τις στρατηγικές διδασκαλίας λεξιλογίου που προτείνονται για την διδασκαλία μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και στην συνέχεια να καταγράψει τις επιλογές φιλολόγων γενικής και ειδικής αγωγής ως προς αυτή την κατηγορία των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν 95 εκπαιδευτικοί, στους οποίους δόθηκαν τα λάθη μιας μαθήτριας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στον τομέα του λεξιλογίου μετά την ανάγνωση ενός άγνωστου γι’ αυτήν κειμένου. Στην συνέχεια τους ζητήθηκε να επιλέξουν τις στρατηγικές διδασκαλίας λεξιλογίου με τις οποίες θα υποστήριζαν την μαθήτρια. Οι μέθοδοι που παρουσιάζονταν ήταν οι τρεις πιο αποτελεσματικές σύμφωνα με την διεθνή έρευνα, η μνημονική στρατηγική ή στρατηγική λέξεως-κλειδιού, η μορφολογική μέθοδος και η διαδραστική στρατηγική της σημασιολογικής χαρτογράφησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί τόσο γενικής όσο και ειδικής αγωγής συμφωνούν στην πλειοψηφία και με τις τρεις μεθόδους διδασκαλίας λεξιλογίου, με εξαίρεση τους φιλολόγους γενικής αγωγής που διαφωνούν με την εφαρμογή της μορφολογικής μεθόδου.
Keywords: Λεξιλόγιο
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Επιλογές εκπαιδευτικών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LeonidouEumorfiaMsc2020.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons