Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΧρυσόμαλλου, Αρετήel
dc.date.accessioned2020-12-23T19:55:35Z-
dc.date.available2020-12-23T19:55:35Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24851-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΌλοι έχουμε μια κάποια ιδέα για το τι είναι τα ρομπότ. Οι πιο συνηθισμένες πηγές πληροφόρησης είναι μια κινηματογραφική ταινία, ένα ενημερωτικό άρθρο ή ρεπορτάζ, ή μια σελίδα του διαδικτύου. Η συνηθισμένη εικόνα που αποκτούμε από τις παραπάνω πηγές είναι ρομπότ ως προγραμματιζόμενες μηχανές, τις περισσότερες φορές με τη μορφή ανθρώπου, που θα αντικαθιστούσαν τον άνθρωπο σε πολλές εργασίες της καθημερινότητας αλλά και επαγγέλματα. Αυτή ήταν η πραγματικότητα μέχρι την πρώτη δεκαετία του αιώνα μας, οπότε και άρχισαν σιγά σιγά μπαίνουν και στην καθημερινότητά μας. Σήμερα τα ρομπότ έχουν μπει στα σχολεία και αποδείχτηκαν στην πράξη εξαιρετικά χρήσιμα εργαλεία στην διεξαγωγή μαθησιακών δραστηριοτήτων, στην υλοποίηση διαθεματικών δράσεων και ανακαλυπτικών προσεγγίσεων, μιας και η ρομποτική είναι πεδίο συνεργασίας πολλών επιστημών. Από τα αρχαία χρόνια η μουσική ήταν ένα απαραίτητο στοιχείο της ζωής, με την οποία ήταν συνδεδεμένη λόγω της αναγκαιότητάς της στην καθημερινότητα των ανθρώπων (π.χ. γάμοι, θρησκευτική λατρεία γιορτές πόλεμος). Η μουσική εκπροσωπούσε από το ξεκίνημα της ύπαρξής της έναν άλλο κόσμο, τον κόσμο των πνευμάτων και των Θεών, αφού ήταν κάτι, που ενώ δεν ήταν ορατό, είχε τεράστια επίδραση, στους ανθρώπους και στα ζώα. Αυτή η μη χειροπιαστή, μη ορατή φύση της μουσικής, της έδωσε μια άλλη δυναμική μια ανωτερότητα σε σχέση με τις άλλες τέχνες και έγινε μέσο επικοινωνίας του υπαρκτού κόσμου και του μη υπαρκτού, του φανταστικού, της πίστης, του συναισθήματος. Σήμερα ο ρόλος της μουσικής έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό μεν, αλλά δεν έχει εξαλειφθεί η χρήση της στις καθημερινές κοινωνικές εκδηλώσεις στην εξέλιξη της ζωής ούτε στη θρησκευτική χρήση της. Η μουσική όμως πλέον χρησιμοποιείται σαν μέσο τέρψης από τους περισσότερους, συγκέντρωσης για άλλους και ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζεται στην πορεία των χρόνων αποτέλεσε θέμα προς έρευνα και μελέτης από μουσικούς, συγγραφείς και φιλοσόφους: Τι είναι η μουσική, γιατί μας επηρεάζει, με ποιο τρόπο και πως; Η μουσική αποτελεί ένα κομμάτι στη ζωή των ανθρώπων, ανεξάρτητα ηλικίας και κοινωνικοοικονομικής κατάστασης. Η ενασχόληση με τη μουσική των παιδιών, από όσο το δυνατόν μικρότερη ηλικία, αναπτύσσει δεξιότητες κατά τη διάρκεια ανάπτυξης τους που μόνο θετικές μπορούν να χαρακτηριστούν Στην εργασία αυτή, γίνεται ιστορική αναδρομή στα σχετικά θέματα. Παράλληλα σχεδιάζεται μια διαθεματική παρέμβαση, με κύρια ζητήματα την τεχνολογία της ρομποτικής και την χρήση της μουσικής. Η αξιοποίηση της μουσικής κατά τη διαδικασία της αλληλεπίδρασης των μαθητών με τα ρομπότ, έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε ένα διαφορετικό κοινωνικό ή συναισθηματικό πλαίσιο μάθησης και εργασίας, που έχει πολύ ενδιαφέρον να ερευνηθεί.el
dc.format.extent72el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΜαθητέςel
dc.subjectΡομπότel
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΣυναίσθημαel
dc.titleΑξιοποιώντας την μουσική για τη συναισθηματική σύνδεση μαθητών και ρομπότel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChrisomallouAretiMsc2020.pdf9.09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons