Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24725
Συγγραφέας: Τερζή, Ιωάννα
Τίτλος: Απόψεις γονέων μαθητών τυπικής ανάπτυξης, για την εκπαιδευτική συμπερίληψη και παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Αλλοι τίτλοι: Parental views of formal development students, for educational inclusion and parallel support of students with special educational needs
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Σε διεθνές επίπεδο, οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) αντιμετωπίζουν την περιθωριοποίηση μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα και διαφορετικές μορφές διακρίσεων. Σαν συνέπεια όλου αυτού, αρκετοί μαθητές δεν αποκομίζουν όλα τα οφέλη της εκπαίδευσης. Σε διεθνές, αλλά και σε εθνικό επίπεδο, έχει δοθεί τεράστια έμφαση στην Εκπαιδευτική Συμπερίληψη ως καθοριστική τακτική, με κυριότερο στόχο την προώθηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η εκπαιδευτική πολιτική σε αρκετά κράτη προωθεί ολοένα και πιο συχνά την Εκπαιδευτική Συμπερίληψη και την Παράλληλη Στήριξη των συγκεκριμένων ατόμων στα κανονικά εκπαιδευτικά προγράμματα. Με αυτόν τον τρόπο, οι διεθνείς τάσεις της ειδικής εκπαίδευσης μετατοπίστηκαν από την τοποθέτηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ειδικά σχολεία, σε προσεγγίσεις δίχως αποκλεισμούς, κάτι το οποίο επιτρέπει στους συγκεκριμένους μαθητές να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικά προγράμματα γενικής εκπαίδευσης. Οι σύγχρονες κυβερνήσεις, είναι ζωτικής σημασίας να επενδύσουν στην εκπαίδευση, προκειμένου να παρέχουν τα βέλτιστα εφικτά αποτελέσματα. Η προοπτική των ανθρώπινων δικαιωμάτων, που αποτελεί τη βάση της Εκπαιδευτικής Συμπερίληψης, επισημαίνει πως τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι σημαντικό να έχουν ίσες ευκαιρίες συμμετοχής σε όλες τις πτυχές της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως δηλαδή γίνεται και με τα παιδιά χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παρά τις νομικές και διεθνείς συμφωνίες και τις δηλώσεις των προηγούμενων ετών για τα ίσα δικαιώματα όλων των μαθητών, η πρόσβαση στα σύγχρονα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης και οι προσαρμογές του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό, φανερώνοντας το τεράστιο χάσμα το οποίο υφίσταται ανάμεσα στην πρόθεση και την εφαρμογή.
Internationally, students with disabilities face marginalization within the education system and different forms of discrimination. As a result, many students with disabilities do not reap all the benefits of education. Internationally and nationally, there has been a strong emphasis on Educational Inclusion as a key tactic with the main goal of promoting the right to education, including students with disabilities. In recent years, educational policy in several states has increasingly promoted the Educational Inclusion and parallel support of these individuals in regular educational programs. In this way, the international trends in special education have shifted from placing students with special educational needs in special schools to approaches without exclusions, which allows these students to have access to general education curricula. Modern governments are vital to investing in education in order to provide the best possible results. The perspective of human rights, which is the basis of Educational Inclusion, points out that children with special educational needs is important to have equal opportunities to participate in all aspects of the modern educational process, as is the case with children without special educational needs. Despite previous legal and international agreements and statements in previous years on equal rights for all children, access to modern formal schools as well as adaptations of the educational environment to students with special educational needs vary widely, revealing the huge gap that exists between intention and application.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτική Συμπερίληψη
Παράλληλη Στήριξη
Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Εξειδικευμένη Διδασκαλία
Προσαρμοστικότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TerziIoannaMsc2020.pdf1.58 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.