Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24724
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠάρης, Νεκτάριοςel
dc.contributor.authorΚανάκης, Συμεώνel
dc.date.accessioned2020-12-11T13:34:04Z-
dc.date.available2020-12-11T13:34:04Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24724-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.description000/2020el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές.el
dc.description25/2020el
dc.description.abstractΣτην παρούσα διδακτορική διατριβή προσπαθήσαμε να προτείνουμε μεθόδους επεξηγήσεως των ψαλτικών μουσικών φαινομένων. Οι μέθοδοι αυτοί δύνανται να συνεισφέρουν σε ζητήματα διδασκαλίας της ψαλτικής, στην κατάρτιση του διδασκάλου και στην αντίληψη του μαθητευομένου. Σε ζητήματα θεωρητικής τεκμηριώσεως της οκταηχικής δομής των μελών και παρουσιάσεως συχγρόνων μορφών μουσικής αναλύσεως των δομών τους. Στην προσέγγιση της εκτελέσεώς τους βάσει των χορωδιακών ρόλων και της τεκμηριωμένης οκταηχικώς χρήσεως του ισοκρατήματος. Η δημιουργία των παραπάνω μεθόδων θελήσαμε να έχει ως πυλώνες στηρίξεως, πρώτον, την παλαιά θεωρητική ψαλτική σκέψη και, δεύτερον, τις σύγχρονες ανάγκες διδακτικής και μουσικής αναλύσεως. Ο συνδιασμός των παραπάνω έχει ως τελικό σκοπό της εργασίας την παρουσίαση τεκμηριωμένης προτάσεως για την ερμηνεία και εκτέλεση μελών, ούτως ώστε να δικαιολογείται πλήρως ο τίτλος της ψαλτικής ως τέχνης, αλλά και ως επιστήμης.el
dc.description.abstractThis present doctoral thesis was an endeavor to propose certain methods for explaining and demonstrating psaltic musical phenomena. These particular methods can provide insights into aspects of teaching the psaltic art. These aspects include general concerns, such as training of music instructors and the question of student comprehension, as well as more technically specific topics such as the theoretic substantiation of the eight-mode structure of the hymns, implementation of contemporary musical analysis to present these structures, and an approach to performance based on choral roles and the octaechically documented use of the isocratema. It was our intention that the creation of the abovementioned methods be conceptually supported by the twin pillars of ancient music-theoretic psaltic thought and the contemporary needs of musical instruction and analysis. The ultimate goal of the synthesis presented in this thesis is a well-substantiated proposal for interpretation and performance that fully justifies the designation of psaltic practice as both an art and a science.en
dc.format.extent601el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕρμηνεία και εκτέλεση ψαλτικής - Interpretation and performance of church musicel
dc.subjectΘεωρητικές προσεγγίσεις - Theoretical approachesel
dc.subjectΔιδακτικές προσεγγίσεις - Didactical approachesel
dc.subjectΠαιδαγωγικές προσεγγίσεις - Pedagogical approachesel
dc.subjectΟκταηχική δομή - Octaechical structureel
dc.subjectΜουσική ανάλυση - Music analysisel
dc.subjectΙσοκράτημα-Ίσον - Isokratema-Isonel
dc.subjectΨαλτικοί ρόλοι - Chanters' rolesel
dc.subjectΤροπικότητα - Modalityel
dc.subjectΜορφολογία και ανάλυση ψαλτικής - Morphology and analysis of church musicel
dc.subjectΆγγελος Βουδούρης - Aggelos Voudourisel
dc.subjectΚωνσταντίνος Ψάχος - Konstantinos Psachosel
dc.subjectΘαυμαστή του Σωτήρος -Thavmasti tou Sotirosel
dc.subjectΉθος ψαλτικό - Ethos of church musicel
dc.subjectΎφος ψαλτικό - Yphos-Style in church musicel
dc.subjectΘεωρία και πράξη ψαλτικής -Theory and practice of church musicel
dc.subjectΙάκωβος πρωτοψάλτης - Iakovos protopsaltisel
dc.subjectΉχος-Μέλος - Mode-Melosel
dc.subjectΘεωρητικό εγχειρίδιο - Theoretical treatiseel
dc.subjectΔιδακτική μέθοδος ψαλτικής - Didactical method of church musicel
dc.subjectΨαλτική ορολογία - Terminology of church musicel
dc.subjectΒυζαντινή μουσική - Byzantine musicel
dc.subjectΟκταηχία/ Octaechos-System of eight modesel
dc.titleΘεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις στην ερμηνεία και εκτέλεση ψαλτικών μελών. Οκταηχική δομή, ανάλυση, ισοκράτημα, ψαλτικοί ρόλοι.el
dc.title.alternativeTheoretical and didactical approaches to the interpretation and performance of church music pieces. Οctaechical structure, analysis, isokratema, chanters’ roles.en
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΡεντζεπέρη, Άννα Μαρίαel
dc.contributor.committeememberΑντωνίου, Σπυρίδωνel
dc.contributor.committeememberΧαλδαιάκης, Αχιλλέαςel
dc.contributor.committeememberΓιαννέλος, Δημήτριοςel
dc.contributor.committeememberΚαθαρίου, Αγγελικήel
dc.contributor.committeememberΠολίτης, Διονύσιοςel
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΜΕΤ)el
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KanakisSymeonPhD2020vol1.pdf7.6 MBAdobe PDFView/Open
KanakisSymeonPhD2020vol2.pdf26.42 MBAdobe PDFView/Open
KanakisSymeonPhD2020vol3.pdf25.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.