Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24724
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πάρης, Νεκτάριος | el |
dc.contributor.author | Κανάκης, Συμεών | el |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T13:34:04Z | - |
dc.date.available | 2020-12-11T13:34:04Z | - |
dc.date.issued | 2020 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24724 | - |
dc.description | Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή. | el |
dc.description | 000/2020 | el |
dc.description | Διατριβή (Διδακτορική--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. | el |
dc.description | Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές. | el |
dc.description | 25/2020 | el |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διδακτορική διατριβή προσπαθήσαμε να προτείνουμε μεθόδους επεξηγήσεως των ψαλτικών μουσικών φαινομένων. Οι μέθοδοι αυτοί δύνανται να συνεισφέρουν σε ζητήματα διδασκαλίας της ψαλτικής, στην κατάρτιση του διδασκάλου και στην αντίληψη του μαθητευομένου. Σε ζητήματα θεωρητικής τεκμηριώσεως της οκταηχικής δομής των μελών και παρουσιάσεως συχγρόνων μορφών μουσικής αναλύσεως των δομών τους. Στην προσέγγιση της εκτελέσεώς τους βάσει των χορωδιακών ρόλων και της τεκμηριωμένης οκταηχικώς χρήσεως του ισοκρατήματος. Η δημιουργία των παραπάνω μεθόδων θελήσαμε να έχει ως πυλώνες στηρίξεως, πρώτον, την παλαιά θεωρητική ψαλτική σκέψη και, δεύτερον, τις σύγχρονες ανάγκες διδακτικής και μουσικής αναλύσεως. Ο συνδιασμός των παραπάνω έχει ως τελικό σκοπό της εργασίας την παρουσίαση τεκμηριωμένης προτάσεως για την ερμηνεία και εκτέλεση μελών, ούτως ώστε να δικαιολογείται πλήρως ο τίτλος της ψαλτικής ως τέχνης, αλλά και ως επιστήμης. | el |
dc.description.abstract | This present doctoral thesis was an endeavor to propose certain methods for explaining and demonstrating psaltic musical phenomena. These particular methods can provide insights into aspects of teaching the psaltic art. These aspects include general concerns, such as training of music instructors and the question of student comprehension, as well as more technically specific topics such as the theoretic substantiation of the eight-mode structure of the hymns, implementation of contemporary musical analysis to present these structures, and an approach to performance based on choral roles and the octaechically documented use of the isocratema. It was our intention that the creation of the abovementioned methods be conceptually supported by the twin pillars of ancient music-theoretic psaltic thought and the contemporary needs of musical instruction and analysis. The ultimate goal of the synthesis presented in this thesis is a well-substantiated proposal for interpretation and performance that fully justifies the designation of psaltic practice as both an art and a science. | en |
dc.format.extent | 601 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.subject | Ερμηνεία και εκτέλεση ψαλτικής - Interpretation and performance of church music | el |
dc.subject | Θεωρητικές προσεγγίσεις - Theoretical approaches | el |
dc.subject | Διδακτικές προσεγγίσεις - Didactical approaches | el |
dc.subject | Παιδαγωγικές προσεγγίσεις - Pedagogical approaches | el |
dc.subject | Οκταηχική δομή - Octaechical structure | el |
dc.subject | Μουσική ανάλυση - Music analysis | el |
dc.subject | Ισοκράτημα-Ίσον - Isokratema-Ison | el |
dc.subject | Ψαλτικοί ρόλοι - Chanters' roles | el |
dc.subject | Τροπικότητα - Modality | el |
dc.subject | Μορφολογία και ανάλυση ψαλτικής - Morphology and analysis of church music | el |
dc.subject | Άγγελος Βουδούρης - Aggelos Voudouris | el |
dc.subject | Κωνσταντίνος Ψάχος - Konstantinos Psachos | el |
dc.subject | Θαυμαστή του Σωτήρος -Thavmasti tou Sotiros | el |
dc.subject | Ήθος ψαλτικό - Ethos of church music | el |
dc.subject | Ύφος ψαλτικό - Yphos-Style in church music | el |
dc.subject | Θεωρία και πράξη ψαλτικής -Theory and practice of church music | el |
dc.subject | Ιάκωβος πρωτοψάλτης - Iakovos protopsaltis | el |
dc.subject | Ήχος-Μέλος - Mode-Melos | el |
dc.subject | Θεωρητικό εγχειρίδιο - Theoretical treatise | el |
dc.subject | Διδακτική μέθοδος ψαλτικής - Didactical method of church music | el |
dc.subject | Ψαλτική ορολογία - Terminology of church music | el |
dc.subject | Βυζαντινή μουσική - Byzantine music | el |
dc.subject | Οκταηχία/ Octaechos-System of eight modes | el |
dc.title | Θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις στην ερμηνεία και εκτέλεση ψαλτικών μελών. Οκταηχική δομή, ανάλυση, ισοκράτημα, ψαλτικοί ρόλοι. | el |
dc.title.alternative | Theoretical and didactical approaches to the interpretation and performance of church music pieces. Οctaechical structure, analysis, isokratema, chanters’ roles. | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.committeemember | Ρεντζεπέρη, Άννα Μαρία | el |
dc.contributor.committeemember | Αντωνίου, Σπυρίδων | el |
dc.contributor.committeemember | Χαλδαιάκης, Αχιλλέας | el |
dc.contributor.committeemember | Γιαννέλος, Δημήτριος | el |
dc.contributor.committeemember | Καθαρίου, Αγγελική | el |
dc.contributor.committeemember | Πολίτης, Διονύσιος | el |
dc.contributor.department | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΜΕΤ) | el |
Appears in Collections: | Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Δ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KanakisSymeonPhD2020vol1.pdf | 7.6 MB | Adobe PDF | View/Open | |
KanakisSymeonPhD2020vol2.pdf | 26.42 MB | Adobe PDF | View/Open | |
KanakisSymeonPhD2020vol3.pdf | 25.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.