Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24609
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαφέτσιος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΚεχαγιά, Χρυσούλαel
dc.date.accessioned2020-12-02T13:11:06Z-
dc.date.available2020-12-02T13:11:06Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24609-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει τη συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή ενός σχολείου στην αποτελεσματική επικοινωνία μέσα στη σχολική μονάδα. Επιπλέον στόχος αποτελούσε η επιβεβαίωση επιλογής άσκησης ενός μοντέλου ηγεσίας που ενισχύει τη βιωσιμότητα του ανθρωπίνου κεφαλαίου από τους διευθυντές με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν για την μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης η κλίμακα Emotional Intelligence Scale, για την επικοινωνιακή ικανότητα η κλίμακα Communication Competence Scale, η οποία μετράει την αντιληπτή επικοινωνιακή ικανότητα, για την μέτρηση της αποτελεσματικής επικοινωνίας μέσα στη σχολική μονάδα η κλίμακα Interpersonal Communication Inventory και τέλος η κλίμακα Human Capital Sustainability Leadership (H.C.S.L). Εκτός από τις κλίμακες της συναισθηματικής νοημοσύνης και της H.C.S.L. όπου οι εκπαιδευτικοί απάντησαν για τους προϊσταμένους τους, οι υπόλοιπες ήταν κλίμακες αυτό-αναφοράς. Το δείγμα της έρευνας ήταν 29 διευθυντές και 83 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Κοζάνης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το επίπεδο της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών ήταν αρκετά υψηλό και πως σχετίζεται σημαντικά με την επιλογή άσκησης της H.C.S.L. . Επιπλέον, τα ευρήματα έδειξαν πως η ικανότητα των διευθυντών να αναγνωρίζουν και να ρυθμίζουν το συναίσθημά τους δεν επηρεάζει την έκφραση σκέψεων και ιδεών από τους εκπαιδευτικούς. Ομοίως, η χρήση και η ρύθμιση του συναισθήματος από τον διευθυντή δεν έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αυτοαποκάλυψη των υφισταμένων του. Όμως η αναγνώριση των συναισθημάτων στους άλλους επηρέασε την ικανότητα του διευθυντή να είναι καλός ακροατής. Επίσης, η ανάλυση έδειξε πως οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά τα συναισθήματα θυμού όταν ο διευθυντής έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει τα συναισθήματά τους αλλά και να ρυθμίζει τα δικά του. Τέλος, σχετικά με τη σύγκλιση των απόψεων, υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των εκπαιδευτικών και των διευθυντών ως προς τις κλίμακες της συναισθηματικής νοημοσύνης και της H.C.S.L., πλην της ρύθμισης του συναισθήματος.el
dc.format.extent126el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΑποτελεσματική επικοινωνίαel
dc.subjectΒιωσιμότηταel
dc.subjectHuman capital sustainability leadershipen
dc.titleΗ συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης του/της διευθυντή/τριας στην αποτελεσματική επικοινωνία, αρωγοί μιας βιώσιμης σχολικής μονάδαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KechagiaChrysoulaMsc2020.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons