Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒούζας, Φώτιοςel
dc.contributor.authorΚαρλιγκιώτη, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-11-19T11:58:25Z-
dc.date.available2020-11-19T11:58:25Z-
dc.date.issued2019el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24459-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2019el
dc.description.abstractΗ διοίκηση και η λειτουργία ενός εκπαιδευτικού οργανισμού αποτελεί στόχο όσων λαμβάνουν μέρος στη διοίκηση του∙ μία διοίκηση η οποία οφείλει να διακρίνεται για την αποτελεσματικότητα της τόσο σε επίπεδο λειτουργίας όσο και σε επίπεδο διαχείρισης εκπαιδευτικών θεμάτων. Τα στελέχη που απαρτίζουν τον εκπαιδευτικό οργανισμό αποτελούν την κινητήριο δύναμη του. Ως εκ τούτου ο εκπαιδευτικός οργανισμός χρειάζεται να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην επαγγελματική ανάπτυξη και την αξιολόγηση των στελεχών του έτσι ώστε η συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο να συντελέσει στην αποτελεσματική διοίκηση του οργανισμού. Σκοπός της παρούσας εργασίας να μελετήσει και να παρουσιάσει τα προγράμματα ανάπτυξης και τα συστήματα αξιολόγησης που εφαρμόζονται μέσα σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό και ειδικότερα σε ένα ΙΙΕΚ, έτσι ώστε να επιτευχθεί η αποτελεσματική διοίκηση του. Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα με στόχο να διαπιστώσει ποια προγράμματα ανάπτυξης και ποια συστήματα αξιολόγησης των στελεχών εφαρμόζονται μέσα σε ένα ΙΙΕΚ και κατά πόσο αυτά μπορούν να αποτελέσουν παράγοντες αποτελεσματικής διοίκησης. Στην έρευνα, που έλαβε χώρα σε πέντε ΙΙΕΚ του δήμου Θεσσαλονίκης, συμμετείχαν συνολικά 10 Διευθυντές και Υποδιευθυντές των ΙΙΕΚ, οι οποίοι κατέθεσαν τις απόψεις τους αναφορικά με το θέμα. Για την διεξαγωγή της έρευνα χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο της ημιδομημένης συνέντευξης. Από την επεξεργασία των δεδομένων τα συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής: Από την μία πλευρά η ανάπτυξη των στελεχών είναι ισοδύναμη με την συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση πάνω σε διοικητικές δεξιότητες που έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την απόδοση των στελεχών και ταυτοχρόνως να είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν με αποτελεσματικότητα στην διοίκηση του ΙΙΕΚ. Από την άλλη πλευρά η αξιολόγηση των στελεχών για την πλειοψηφία των συνεντευξιαζόμενων σημαίνει την γνώση των "δυνατών" και των "αδύνατων" χαρακτηριστικών/δεξιοτήτων των στελεχών, σε τέτοιο βαθμό έτσι ώστε να μπορούν είτε να τα αξιοποιήσουν είτε να τα βελτιώσουν. Η ανάπτυξη των στελεχών και η αξιολόγηση τους, αποτελούν δύο διαδικασίες που συμπορεύονται και συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην αποτελεσματική διοίκηση του ΙΙΕΚ, αξιοποιώντας δεξιότητες των στελεχών όπως η οργάνωση, ο προγραμματισμός, η λήψη αποφάσεων και η επικοινωνία.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΑνάπτυξη στελεχώνel
dc.subjectΑξιολόγηση απόδοσηςel
dc.subjectΑποτελεσματική διοίκησηel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.titleΗ ανάπτυξη και η αξιολόγηση των διοικητικών στελεχών εκπαίδευσης σε ιδιωτικά ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης ως παράγοντες αποτελεσματικής διοίκησηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarligkiotiEleniMsc2019.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons