Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24439
Author: Μπουλούμπαση, Ουρανία
Title: Η μουσικοθεραπεία ως μορφή παρέμβασης στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών εντός του φάσματος του αυτισμού
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσική και Κοινωνία
Supervisor: Ψαλτοπούλου, Ντόρα
Abstract: Ο σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας έγκειται στη μελέτη της Μουσικοθεραπείας ως μορφής παρέμβασης στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών εντός του φάσματος του αυτισμού. Οι κοινωνικές δεξιότητες κατέχουν πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, καθορίζοντας την κοινωνική τους ικανότητα και αποτελεσματικότητα, και κατ’ επέκταση την κοινωνική τους συμμετοχή. Τα παιδιά που βρίσκονται εντός του φάσματος του αυτισμού τείνουν να αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στην κατάκτηση και εφαρμογή των κοινωνικών δεξιοτήτων, γεγονός το οποίο επιδρά τόσο στην προσωπική όσο και στην κοινωνική τους ζωή. Με τη μέθοδο της συνθετικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης, αναδείχθηκε η αποτελεσματικότητα της Μουσικοθεραπείας στην προαγωγή της κοινωνικής ικανότητας και αποτελεσματικότητας των παιδιών με αυτισμό, μέσω της καλλιέργειας των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Τα αποτελέσματα συζητώνται στη βάση της κοινωνικής ανισότητας, της μουσικής αντίληψης και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών με αυτισμό, της φύσης της μουσικής και του περιβάλλοντος της Μουσικοθεραπείας.
Keywords: Αυτισμός
Κοινωνικές δεξιότητες
Μουσικοθεραπεία
Κοινωνική συμμετοχή
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Μουσική και Κοινωνία (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BouloumpasiOuraniaMsc2020.pdf792.04 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons