Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24379
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦΑαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΙωαννίδης, Σταύροςel
dc.date.accessioned2020-10-19T10:50:47Z-
dc.date.available2020-10-19T10:50:47Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24379-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΤην τελευταία δεκαετία έχει αναπτυχθεί ο κλάδος της Ρομποτικής Κοινωνικής Αρωγής Βασικός στόχος των Ρομπότ που ανήκουν στην κατηγορία αυτή είναι η κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και ρομπότ. Στην παρούσα εργασία μελετήθηκαν στάσεις, απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών απέναντι στις επιστήμες STEM και στο STIMEY πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση με την βοήθεια του ρομπότ STIMEY. Η επαφή των μαθητών με τη φιλοσοφία STEM έχει σαν σκοπό αρχικά τη δημιουργία κινήτρων για μια βαθύτερη κατανόηση και μελέτη των επιστημών στις οποίες αναφέρεται. Επιπλέον στοχεύει στην μακροπρόθεσμη ενασχόληση τους με τις επιστήμες αυτές σε ακαδημαϊκό και επαγγελματικό επίπεδο, καθώς η ερευνητική κοινότητα έχει ανάγκη από νέους επιστήμονες. Στο πλαίσιο αυτό, διερευνήθηκε τι στάση κρατούν οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων του Νομού Θεσσαλονίκης απέναντι στο STEM και την ρομποτική. Σε δεύτερο επίπεδο διερευνήθηκε κατά πόσο μετά την εμπλοκή των μαθητών σε μια διδασκαλία μαθήματος με θέμα το STEM με την χρήση του ρομποτικού βοηθού STIMEY , ενισχύει τις στάσεις, απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών απέναντι στις επιστήμες STEM και στο STIMEY . Προκειμένου να ελεγχθούν αυτά τα ερευνητικά ερωτήματα, αναπτύχθηκε ένα ανώνυμο εργαλείο μέτρησης (ερωτηματολόγιο) των απόψεων των μαθητών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι μαθητές είχαν θετική άποψη για τις επιστήμες STEM και στο STIMEY πριν και μετά την δραστηριότητα. Επίσης πολύ θετική συμπεριφορά εμφάνισαν οι μαθητές για τις επιστήμες STEM και στο STIMEY πριν και μετά την δραστηριότητα και μάλιστα μετά την δραστηριότητα η συμπεριφορά τους απέναντι στο STEM και το STIMEY έγινε ακόμη θετικότερη καθώς χαρακτηριστικά θεωρούν ότι το δυσκολότερο μάθημα για αυτούς θα γινόταν πιο ενδιαφέρον και πιο εύκολα κατανοητό καθώς και ότι το ρομπότ θα τους παρακινούσε ακόμα περισσότερο να μελετήσουν αυτό το μάθημα στο μέλλον.el
dc.format.extent88el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.subjectΡομποτική Κοινωνικής Αρωγήςel
dc.subjectSTEMen
dc.subjectSTIMEYen
dc.subjectΣτάσεις Μαθητώνel
dc.titleΑξιοποίηση ρομπότ κοινωνικής αρωγής σε μαθήματα STEM: εφαρμογή στο πρόγραμμα STIMEYel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IoannidisStaurosMsc2020.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons