Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24321
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜακρής, Σπυρίδωνel
dc.contributor.authorΒλάχου, Φραγκίσκηel
dc.date.accessioned2020-10-08T07:38:12Z-
dc.date.available2020-10-08T07:38:12Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24321-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί να τοποθετήσει την εκπαιδευτική ηγεσία απέναντι στο φαι-νόμενο της ομοφοβίας. Αξιοποιώντας την Ερμηνευτική Φαινομενολογική Ανάλυση ζητή-θηκε από τέσσερις ηγέτες διευθυντές σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Θεσσαλονίκη η ερμηνεία του φαινομένου, και αναζητήθηκε ο τρόπος με τον οποίο αυτό μετουσιώνεται σε ομοφοβικό σχολικό εκφοβισμό. Σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία το αίτημα της κοινωνικής δικαιοσύνης και της εκπαιδευτικής συμπερίληψης και η ανάγκη μιας ηθικής εκπαιδευτικής ηγεσίας είναι τώρα πιο επίκαιρα από ποτέ, οι μαθητές που είναι ή θεωρούνται ομοφυλόφιλοι φαίνεται ότι εξαιρούνται από αυτήν τη διαδικασία, εφόσον αποσιωπούνται αδυνατώντας να επιτελέσουν ελεύθερα την σεξουαλική τους ταυ-τότητα. Σύμφωνα με τις απόψεις των συμμετεχόντων, οι κοινωνικές διαστάσεις του φαινο-μένου μεταφράζονται σε ενδοσχολικό ομοφοβικό κλίμα. Οι συμμετέχοντες, διαμέσου των βιωμένων εμπειριών τους, το αναγνωρίζουν και, αντιλαμβανόμενοι την ηθική διάσταση του ρόλου τους, φαίνονται πρόθυμοι να ανταποκριθούν θετικά στην έκκληση για βοήθεια και να προστατέψουν τους μαθητές μέλη της σεξουαλικής κοινότητας από περιστατικά βίας, απομόνωσης και περιθωριοποίησης αφενός, και αφετέρου να καλλιεργήσουν στο σύνολο των μαθητών την αξία του σεβασμού και την δεκτικότητα σε θέματα διαφορετικότητας. Ωστόσο, η απουσία σαφούς θεσμικού πλαισίου, η έλλειψη επιμορφωτικών δράσεων σχετικά με ζητήματα σεξουαλικού προσανατολισμού και η απουσία αναφορών σε θέματα σεξουαλικής έκφρασης στα σχολικά εγχειρίδια καθιστούν το ζητούμενο ενός συμπεριληπτικού, κοινωνικά δίκαιου σχολείου ανικανοποίητο.el
dc.description.abstractThis paper explores the ways of how educational leadership understand and respond to homophobia. Utilizing the Interpretive Phenomenological Analysis, four leaders- principals of secondary schools in Western Thessaloniki were asked to interpret the phenomenon, and the way in which it is transformed into homophobic school bullying. At a time when the demand for social justice and educational inclusion as well as the need for ethical educational leadership is now more relevant than ever, students who are or presumed homosexuals seem to be excluded from this process, as if they are silenced and unable to perform freely their sexual identity. According to the participants, the social dimensions of the phenomenon translate into in-school homophobic climate. Participants, through their lived experiences, recognize it and, realizing the ethical dimension of their role, seem willing to respond positively to the call for help and to protect students of sexual community from incidents of violence, isolation and marginalization and to cultivate in all students the value of respect and receptivity to issues of diversity. However, the lack of a clear institutional framework, educational activities on sexual orientation issues and specific references to sexual expression in school textbooks make the demand for an inclusive, socially just school clearly unsatisfied.en
dc.format.extent141el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΟμοφοβίαel
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subjectΗθική ηγεσίαel
dc.subjectΚοινωνική δικαιοσύνηel
dc.subjectΕκπαιδευτική συμπερίληψηel
dc.subjectΦαινομενολογίαel
dc.titleΗ εκπαιδευτική ηγεσία απέναντι στο φαινόμενο της ομοφοβίας. Μια φαινομενολογική διερεύνηση στάσεων και απόψεων διευθυντών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VlachouFragiskiMsc2020.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons