Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24254
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣυριοπούλου- Δελή, Χριστίναel
dc.contributor.authorΓιαμούρας, Δημήτριοςel
dc.date.accessioned2020-09-28T07:46:12Z-
dc.date.available2020-09-28T07:46:12Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24254-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΤα παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού βιώνουν συνεχώς κοινωνικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς. Οι δυσκολίες είναι εμφανείς, τόσο στο κοινωνικό, όσο και στον εκπαιδευτικό τομέα, οπότε είναι δύσκολο για αυτά να προσαρμοστούν στην κοινωνική ζωή. Επιπρόσθετα, τα εμπόδια επεκτείνονται και σε άλλες περιοχές, όπως: η επικοινωνία, η εναλλαγή προσοχής, η προσοχή στις λεπτομέρειες και η φαντασία. Οι δάσκαλοι (εκπαιδευτικοί) και το προσωπικό των σχολείων είναι υπεύθυνοι για την παροχή κατάλληλης εκπαίδευσης και για την βοήθεια των παιδιών, που τη χρειάζονται, για την απόκτηση ικανοτήτων και για μια καλύτερη κοινωνική και προσωπική ζωή. Ειδικότερα, οι κοινωνικές δεξιότητες είναι ανεπαρκείς και ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι κομβικής σημασίας στη συμβολή της βελτίωσης της κοινωνικής συμπεριφοράς. Το μέγεθος του προβλήματος, που σχετίζεται με κοινωνικά χαρακτηριστικά και στοιχεία επικοινωνίας, ποικίλει και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το περιβάλλον, στο οποίο ζει το παιδί, κληρονομικά χαρακτηριστικά, οι ευκαιρίες που συναντά και η προσωπικότητά του. Αυτό σημαίνει πως ο εκπαιδευτικός οφείλει να είναι ικανός να αναγνωρίζει τις ειδικές ανάγκες κάθε παιδιού και να δημιουργεί το αντίστοιχο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας επιβεβαίωσαν τα μέχρι τώρα δεδομένα και φανέρωσαν, όχι μόνο τους τομείς, αλλά και συγκεκριμένες δυσκολίες πάνω στις πέντε υποκατηγορίες: κοινωνικές δεξιότητες, επικοινωνία, εναλλαγή προσοχής, προσοχή στις λεπτομέρειες και φαντασία. Το εργαλείο AQ (Autism Quotient) χρησιμοποιήθηκε για την άντληση δεδομένων για τη συγκεκριμένη εργασία. Δυστυχώς, η περιορισμένη ερευνητική δραστηριότητα στην Ελλάδα σχετικά με τις κοινωνικές δεξιότητες στο φάσμα του Αυτισμού δεν συνεισέφερε στην παροχή πληροφοριών για το συγκεκριμένο project. Συνεπώς, χρησιμοποιήθηκαν άλλες μελέτες για την εξέταση της αξιοπιστίας των δεδομένων, που προέκυψαν.el
dc.format.extent115el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΔιαταραχές αυτιστικού φάσματος (Δ.Α.Φ.)el
dc.subjectΚοινωνικές Δεξιότητεςel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΕπικοινωνίαel
dc.subjectΦαντασίαel
dc.subjectΠροσοχήel
dc.titleΗ διερεύνηση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών στο φάσμα του αυτισμούel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GiamourasDimitriosMsc2020.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons