Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24235
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΚαρακοζίδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-09-15T11:24:16Z-
dc.date.available2020-09-15T11:24:16Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24235-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΗ αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα διαχρονικό ζήτημα, για το οποίο πραγματοποιούνται πολυάριθμες έρευνες είτε σε εθνικό, είτε σε διεθνές επίπεδο. Σκοπός της παρούσας ποσοτικής έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών ΠΕ70-Δάσκαλοι που εργάζονται στην πρώτη βαθμίδα της ελληνικής εκπαίδευσης και συγκεκριμένα σε δημοτικά σχολεία. Για την πραγματοποίηση της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που είχε δημιουργηθεί από την Καπαχτσή (2008). Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 172 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί και μελετήθηκαν οι απόψεις τους για α) τη συνολική στάση τους απέναντι στην αξιολόγηση, β) την αξιολόγηση της παιδαγωγικής και της διδακτικής τους ικανότητας, καθώς και την αξιολόγησή τους σε πρόσθετους τομείς, γ) τους φορείς αξιολόγησης και τις μεθόδους που θα χρησιμοποιούνται για την αξιολογική διαδικασία και δ) τον βαθμό ενημέρωσης τους για θέματα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος IBM SPSS Statistics (version 25) και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι λίγο περισσότεροι από τους μισούς εκπαιδευτικούς αναγνωρίζουν ότι η αξιολόγηση αποτελεί σημαντική διαδικασία ανατροφοδότησης, ωστόσο λιγότεροι είναι αυτοί που συμφωνούν ότι με την εφαρμογή ενός συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δε θα μειωθεί η αυτονομία τους στην άσκηση του έργου τους. Η συνολική στάση τους για την αξιολόγηση της παιδαγωγικής και διδακτικής ικανότητας είναι σχετικά θετική, ενώ κάποιοι εκφράζουν περισσότερη ουδετερότητα στην αξιολόγηση τους σε πρόσθετους τομείς. Ως αξιολογητές, καταλληλότεροι εμφανίζονται οι φορείς που σχετίζονται αμεσότερα με το σχολικό περιβάλλον, ενώ ως μέθοδοι αξιολόγησης φαίνεται πως είναι προτιμότερο να ακολουθούνται περισσότερες από μία, με την αυτοαξιολόγηση ως κύρια μέθοδος. Ο βαθμός ενημέρωσης των εκπαιδευτικών για θέματα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης εμφανίζεται ελλιπής, ενώ ελέγχθηκε η ύπαρξη συσχέτισης μεταξύ του βαθμού ενημέρωσης και των διαφόρων πηγών ενημέρωσης με τη συνολική στάση τους απέναντι στην αξιολόγηση γενικά, καθώς και με τις απόψεις τους να αξιολογούνται ως προς τη παιδαγωγική και διδακτική τους ικανότητα και ως προς άλλους τομείς. Ελέγχθηκαν, επίσης, αν τα δημογραφικά στοιχεία επηρεάζουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών για το ζήτημα της αξιολόγησής τους.el
dc.description.abstractTeachers’ evaluation is a timeless issue, for which numerous researches are carried out both nationally and internationally. The purpose of this quantitative research is to investigate the views of teachers (PE70-Teachers working in the first level of Greek education and especially in primary schools). A questionnaire created by Kapachtsi (2008) was used to conduct the research. The sample of the research consisted of 172 teachers and their views were studied on a) their overall attitude towards their evaluation, b) the evaluation of their pedagogical and teaching ability, as well as their evaluation in additional areas, c) the appropriateness of different assessors and methods that are used for the evaluation process and d) their degree of awareness of educational evaluation issues. The data analysis was done using the statistical program IBM SPSS Statistics (version 25) and the results showed that a little over half of the teachers recognize that evaluation is an important feedback process, however fewer agree that by implementing a system evaluation of teachers will not reduce their autonomy in the exercise of their educational work. Their overall attitude towards the evaluation of pedagogical and teaching ability is relatively positive, while some express more neutrality in their evaluation in additional areas. As assessors, the bodies that are most directly related to the school environment appear more appropriate, while as assessment methods, it is preferred to follow more than one, with self-assessment as the main method. The teachers’ awareness of issues related to educational evaluation appears insufficient, while the teachers’ awareness and the various sources of information were correlated with their overall attitude towards evaluation in general, as well as with their perceptions of their evaluation in terms of pedagogy and teaching ability and in other areas as well. Also, it was checked whether the demographic data affect teachers' views on the issue of their evaluation.en
dc.format.extent164el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΕκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.subjectΑξιολόγηση εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕκπαιδευτική αξιολόγησηel
dc.subjectΕκπαιδευτικό έργοel
dc.subjectTeachers in primary schoolsen
dc.subjectTeachers’ evaluationen
dc.subjecteducational evaluationen
dc.subjectEducational worken
dc.titleΔιερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αξιολόγησή τουςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarakozidouEleniMsc2020.pdfΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.1.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons