Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24208
Author: Πασσαρής, Στέφανος
Title: Η στάση και η ικανοποίηση των Ελλήνων καταναλωτών από τις τραπεζικές υπηρεσίες
Date Issued: 2020
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Τσιότσου, Ροδούλα
Abstract: Εάν αναζητούσε κανείς δύο και μόνο λέξεις έτσι ώστε να χαρακτηρίσει την καθημερινότητα που βιώνουμε τις τελευταίες δεκαετίες, αυτές θα ήταν αναμφισβήτητα οι λέξεις ταχύτητα και ελευθερία. Οι λέξεις αυτές μπορούν να αποδώσουν όσο καμία άλλη τις διαρκείς μεταβολές που συντελούνται ανά πάσα στιγμή σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής. Όπως σε κάθε τομέα της ανθρώπινης καθημερινότητας, λοιπόν, έτσι και στον τεχνολογικό τομέα, οι εξελίξεις συντελούνται με τεράστιες ταχύτητες και μάλιστα με τρόπο ραγδαίο. Κάτι τέτοιο, όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, δεν αφήνει ανεπηρέαστο και τον τραπεζικό κλάδο. Πιο συγκεκριμένα, η απελευθέρωση των χρηματοπιστωτικών αγορών και η ελεύθερη διακίνηση των κεφαλαίων σε διεθνές επίπεδο, έχει ενισχύσει τον ρόλο των τραπεζών, οι οποίες εκμεταλλεύονται τις νέες προοπτικές που διαρκώς ανοίγονται. Ποιος θα φανταζόταν, για παράδειγμα, πριν από πενήντα (50) χρόνια ότι θα μπορούσε να ικανοποιεί τις τραπεζικές του ανάγκες μέσα από τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή ή το κινητό και το τάμπλετ (tablet) του χωρίς κανέναν περιορισμό; Κάτι τέτοιο, πλέον, είναι απόλυτα εφικτό καθώς τα τραπεζικά ιδρύματα διαθέτουν την τεχνογνωσία, το ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, καθώς και τις κατάλληλες υποδομές έτσι ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ζωντανό χρόνο, ανά πάσα στιγμή και δίχως γεωγραφικούς περιορισμούς. Παράλληλα, το γεγονός ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχουν την απαιτούμενη εμπειρία για να διασφαλίσουν την ακεραιότητα, την εμπιστευτικότητα και την πλήρη διαθεσιμότητα των πληροφοριών που επεξεργάζονται, καθιστά την διείσδυση των νέων τραπεζικών υπηρεσιών στον απλό κόσμο ακόμα ευκολότερη. Μεγάλη συζήτηση, μάλιστα, γίνεται τα τελευταία χρόνια για τα προσωπικά δεδομένα (GDPR), τη διαφύλαξη αυτών και το κατά πόσο αυτά εκτίθενται και είναι προστατευμένα μέσα από τις νέες τραπεζικές πρακτικές (internet banking, mobile banking, phone banking). Τα αυστηρά κανονιστικά και ρυθμιστικά πλαίσια, ωστόσο, που διέπουν τις νέες διαδικασίες, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για ανησυχία και αισθήματα φόβου. Στην παρούσα εργασία με θέμα «Η στάση και η ικανοποίηση των Ελλήνων καταναλωτών από τις τραπεζικές υπηρεσίες» θα προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε την στάση των Ελλήνων χρηστών απέναντι στις μεθόδους σύγχρονης τραπεζικής και 4 να διαπιστώσουμε τους ενδοιασμούς ή τους φόβους του κοινού απέναντι στη νέα τραπεζική εποχή, καθώς και την γενικότερη στάση του ως προς τα νέα τραπεζικά δεδομένα. Για τους σκοπούς της εργασίας, λοιπόν, δημιουργήθηκαν ερωτηματολόγια, τα οποία συμπληρώθηκαν ως επί το πλείστον από πελάτες της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και πελάτες άλλων τραπεζικών ιδρυμάτων, στο διάστημα 14/02/2020– 28/02/2020. Η διπλωματική αυτή εργασία αποτελείται από έξι (6) κεφάλαια, όπου ύστερα από το κεφάλαιο 1, το οποίο αναφέρεται στον σκοπό, στην συνεισφορά και στα οφέλη της εργασίας αυτής, γίνεται εκτενής αναφορά στις τραπεζικές υπηρεσίες γενικότερα, αλλά και στη νέα τάση στη σύγχρονη τραπεζική με τη χρήση του internet banking, mobile banking, phone banking (Κεφάλαιο 2). Στην συνέχεια, ακολουθεί το κεφάλαιο 3, όπου παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας που έγινε στο πλαίσιο του παρόντος έργου και το κεφάλαιο 4 που αναφέρεται στα αποτελέσματα της έρευνας. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τα κεφάλαια 5 και 6 όπου αναφέρονται τα συμπεράσματα της εργασίας, γίνεται σύγκριση με άλλες έρευνες, σημειώνονται οι περιορισμοί της παρούσας έρευνας και κατατίθενται προτάσεις για μελλοντικές εργασίες αντίστοιχα. Κλείνοντας, στο τέλος της εργασίας αναφέρεται η βιβλιογραφία (ελληνική και ξένη, διαδικτυακή ή μη) που χρησιμοποιήθηκε.
Keywords: Τεχνολογία
Τραπεζικές υπηρεσίες
Σύγχρονη τραπεζική
Internet banking
Mobile banking
Phone banking
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PassarisStefanosMsc2020.pdf3.39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons