Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24195
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΚαμποσιώρα, Σπυριδούλα Εμμέλειαel
dc.date.accessioned2020-07-31T07:48:59Z-
dc.date.available2020-07-31T07:48:59Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24195-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν τα συνήθη μαθησιακά ύφη και προφίλ πολλαπλών νοημοσυνών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η συσχέτιση αυτών των μαθησιακών προτιμήσεων με τις διδακτικές τους επιλογές, όσον αφορά τη διδασκαλία της αναγνωστικής κατανόησης, σε μαθητές και μαθήτριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στην έρευνα συμμετείχαν 171 εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Για τον υπολογισμό του μαθησιακού ύφους των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε ο «Δείκτης μαθησιακού στυλ» (Index of Learning Styles- ILS) των Felder και Soloman, για την εύρεση του προφίλ πολλαπλών νοημοσυνών τους οι «Κατάλογοι χαρακτηριστικών για τη σκιαγράφηση του προφίλ νοημοσύνης του εκπαιδευτικού», που προτείνονται από τον Αγαλιώτη (2012) και για τη διερεύνηση των διδακτικών τους επιλογών χρησιμοποιήθηκαν αυτοσχέδιες ερωτήσεις. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε πως τα προτιμώμενα μαθησιακά ύφη των εκπαιδευτικών είναι το οπτικό, το αισθητηριακό, το ενεργητικό και το σειριακό, οι κυρίαρχες σαφώς αναπτυγμένες νοημοσύνες τους είναι η ενδοπροσωπική, η διαπροσωπική και η γλωσσική, στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ αντίστοιχης νοημοσύνης και διδακτικής επιλογής βρέθηκε μόνο στην περίπτωση της λογικομαθηματικής νοημοσύνης, ενώ δε βρέθηκε κάποια στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ αντίστοιχου τύπου μαθησιακού ύφους και διδακτικής επιλογής. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υποδεικνύουν πως οι διδακτικές επιλογές των εκπαιδευτικών, όσον αφορά τη διδασκαλία μαθητών και μαθητριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζονται από πληθώρα παραγόντων και όχι μόνο από τις προσωπικές μαθησιακές τους προτιμήσεις.el
dc.format.extent182el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΜαθησιακό ύφοςel
dc.subjectΘεωρία πολλαπλών νοημοσυνώνel
dc.subjectΕιδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΔιδασκαλία γλωσσικού μαθήματοςel
dc.titleΣυσχέτιση πολλαπλών νοημοσυνών και μαθησιακού ύφους εκπαιδευτικών με τις διδακτικές επιλογές τους για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην αναγνωστική κατανόησηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KamposioraSpyridoulaEmmeleiaMsc2020.pdfΔιπλωματική εργασία2.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons