Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24195
Συγγραφέας: Καμποσιώρα, Σπυριδούλα Εμμέλεια
Τίτλος: Συσχέτιση πολλαπλών νοημοσυνών και μαθησιακού ύφους εκπαιδευτικών με τις διδακτικές επιλογές τους για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην αναγνωστική κατανόηση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν τα συνήθη μαθησιακά ύφη και προφίλ πολλαπλών νοημοσυνών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η συσχέτιση αυτών των μαθησιακών προτιμήσεων με τις διδακτικές τους επιλογές, όσον αφορά τη διδασκαλία της αναγνωστικής κατανόησης, σε μαθητές και μαθήτριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Στην έρευνα συμμετείχαν 171 εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Για τον υπολογισμό του μαθησιακού ύφους των συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε ο «Δείκτης μαθησιακού στυλ» (Index of Learning Styles- ILS) των Felder και Soloman, για την εύρεση του προφίλ πολλαπλών νοημοσυνών τους οι «Κατάλογοι χαρακτηριστικών για τη σκιαγράφηση του προφίλ νοημοσύνης του εκπαιδευτικού», που προτείνονται από τον Αγαλιώτη (2012) και για τη διερεύνηση των διδακτικών τους επιλογών χρησιμοποιήθηκαν αυτοσχέδιες ερωτήσεις. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε πως τα προτιμώμενα μαθησιακά ύφη των εκπαιδευτικών είναι το οπτικό, το αισθητηριακό, το ενεργητικό και το σειριακό, οι κυρίαρχες σαφώς αναπτυγμένες νοημοσύνες τους είναι η ενδοπροσωπική, η διαπροσωπική και η γλωσσική, στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ αντίστοιχης νοημοσύνης και διδακτικής επιλογής βρέθηκε μόνο στην περίπτωση της λογικομαθηματικής νοημοσύνης, ενώ δε βρέθηκε κάποια στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ αντίστοιχου τύπου μαθησιακού ύφους και διδακτικής επιλογής. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας υποδεικνύουν πως οι διδακτικές επιλογές των εκπαιδευτικών, όσον αφορά τη διδασκαλία μαθητών και μαθητριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζονται από πληθώρα παραγόντων και όχι μόνο από τις προσωπικές μαθησιακές τους προτιμήσεις.
Λέξεις Κλειδιά: Μαθησιακό ύφος
Θεωρία πολλαπλών νοημοσυνών
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Εκπαιδευτικοί
Διδασκαλία γλωσσικού μαθήματος
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KamposioraSpyridoulaEmmeleiaMsc2020.pdfΔιπλωματική εργασία2.41 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons