Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24194
Author: Παπαθανασίου, Σταυρούλα
Title: Αυτοσχέδιες και προτεινόμενες πολλαπλές αναπαραστάσεις για την επίλυση μαθηματικού προβλήματος από μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η επίλυση μαθηματικού προβλήματος σύμφωνα με έρευνες δυσκολεύει τους μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Από τους διάφορους τύπους μαθηματικών προβλημάτων εκείνος που φαίνεται να δυσκολεύει ιδιαίτερα τους μαθητές είναι εκείνος των προβλημάτων σύγκρισης. Για την επίτευξη της κατανόησης των μαθηματικών προβλημάτων σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η χρήση των αναπαραστάσεων και ειδικότερα των επαρκών σχηματικών αναπαραστάσεων. Ωστόσο, μεγάλος αριθμός των μαθητών εστιάζει στη χρήση των λέξεων - κλειδιών προκειμένου να επιλύσει το εκάστοτε μαθηματικό πρόβλημα. Μέσα από την παρούσα έρευνα προέκυψε ότι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες οι οποίοι φοιτούν στις τρεις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό τη στρατηγική της λέξης - κλειδί. Επίσης, βρέθηκε ότι όταν σχεδιάζουν οι ίδιοι μια αναπαράσταση η πλειοψηφία των αναπαραστάσεων είναι ανεπαρκείς και μεγάλος αριθμός αυτών είναι εικονογραφικές.
Keywords: Μαθηματικό πρόβλημα
Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Επαρκής/ανεπαρκής αναπαράσταση
Σχηματική αναπαράσταση
Εικονογραφική αναπαράσταση
Ομοιογενής/ετερογενής αναπαράσταση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapathanasiouStauroulaMsc2020.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons