Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24153
Author: Παπανικολάου, Νίκη
Title: Διερεύνηση του ρόλου και των αντιλήψεων εκπαιδευτών ενηλίκων για την συμβολή του μέντορινγκ στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Παπαβασιλείου, Ιωάννα
Abstract: Η συγκεκριμένη εργασία με τίτλο: Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτών ενηλίκων για την συμβολή του μέντορινγκ στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων πραγματοποιήθηκε για τις ανάγκες του Μεταπτυχιακού προγράμματος με τίτλο Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης με κατεύθυνση τη Διοίκηση και Ηγεσία στην Εκπαίδευση. Κίνητρο για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος αποτέλεσε από την μία η έλλειψη ερευνών για το θεσμό του μέντορινγκ στη χώρα μας στους φορείς Δια Βίου Μάθησης και από την άλλη το προσωπικό ενδιαφέρον της ερευνήτριας για την συμβουλευτική καθοδήγηση και την επαγγελματική ανάπτυξη στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων. Στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθούν και να αναδειχθούν οι αντιλήψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων σχετικά με τον μεντορικό τους ρόλο, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν κατά την εφαρμογή του, καθώς και των απόψεών τους για την συμβολή τους ως μέντορες στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων. Πρόκειται για μία ποιοτική έρευνα, τα δεδομένα της οποίας επεξεργάστηκαν μετά από 18 ημιδομημένες συνεντεύξεις, με τη βοήθεια της Εμπειρικά Θεμελιωμένης Θεωρίας (ΕΘΘ). Από την ανάλυση του υλικού αναδεικνύεται η ανάγκη να θεσμοθετηθεί το μέντορινγκ στην εκπαίδευση ενηλίκων, καθιστώντας το μια υποχρεωτική διαδικασία, για την οποία πρέπει να επιμορφώνονται οι εκπαιδευτές ώστε να εφαρμόζεται σωστά και αποτελεσματικά. Η έρευνα, καθιστώντας σαφή τον κρίσιμο ρόλο του εκπαιδευτή και την πολυπλοκότητα του ρόλου του, λόγω των αυξημένων απαιτήσεων της εποχής, διακρίνει κάποιες δυσκολίες οι οποίες εμποδίζουν την καλύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή της μεντορικής διαδικασίας.
Keywords: Μέντορινγκ
Συμβουλευτική καθοδήγηση
Διά Βίου Μάθηση
Εκπαιδευτές ενηλίκων
Επαγγελματική ανάπτυξη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapanikolaouNikiMsc2020.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons