Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24120
Author: Βαλμά, Μαρία
Title: Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής για τη διδασκαλία δίγλωσσων μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Date Issued: 2020
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές των τελευταίων χρόνων κυρίως από ανατολικές χώρες αποτελούν μία πραγματικότητα που χαρακτηρίζει τις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες. Αυτό συνεπάγεται ότι η σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα είναι πολυπολιτισμική καθώς συνυπάρχουν πολίτες με διαφορετικό γλωσσικό, πολιτισμικό και θρησκευτικό υπόβαθρο. Η πολυπολιτισμικότητα αυτή αντανακλάται με τρόπο ανάγλυφο στο σχολείο και στη σύνθεση του μαθητικού δυναμικού το οποίο διακρίνεται για την έντονη ετερογένεια. Τίθεται λοιπόν στο προσκήνιο με όλο και πιο έντονο τρόπο το ζήτημα της αποτελεσματικής υποστήριξης και συμπερίληψης των μεταναστών μαθητών και κυρίως των δίγλωσσων μαθητών που αντιμετωπίζουν και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η δομή όμως και τα χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και ο τρόπος με τον οποίο επιτελείται η μαθησιακή διαδικασία συνδέεται με μία σειρά από δυσκολίες και ζητήματα. Αυτά σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη και αξιοποιούν το δίγλωσσο υπόβαθρο που διακρίνει τους μαθητές αυτούς, με την ετοιμότητα τους να συμπεριλάβουν και να διδάξουν τους μαθητές αυτούς αλλά και με τα επίπεδα συνεργασίας των εκπαιδευτικών προκειμένου να διαφοροποιηθεί και να προσαρμοσθεί η διδακτική πράξη στις ανάγκες των μαθητών.
Keywords: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Διγλωσσία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ValmaMariaMsc2020.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons