Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24098
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣυριοπούλου- Δελλή, Χριστίναel
dc.contributor.authorΤατιτζικίδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-07-14T10:30:19Z-
dc.date.available2020-07-14T10:30:19Z-
dc.date.issued2020el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24098-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2020el
dc.description.abstractΤο θέμα της παρούσας ερευνητικής εργασίας αποσκοπεί στο να μελετήσει τις στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τη συμπερίληψη των μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) στη γενική τάξη του σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 139 εκπαιδευτικοί (γενικής και ειδικής αγωγής),οι οποίοι υπηρετούν σε διάφορα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Autism Inclusion Questionnaire (Segall & Campbell, 2007). Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από 86 ερωτήσεις, χωρισμένο σε 6 τμήματα. Το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει 15 ερωτήσεις αναφορικά με τις δημογραφικές πληροφορίες και την εμπειρία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Το δεύτερο τμήμα περιλαμβάνει 15 ερωτήσεις αναφορικά με τη γνώση για τη ΔΑΦ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει 20 ερωτήσεις αναφορικά με τις στάσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη. Στο τέταρτο τμήμα παρουσιάζονται 20 συμπεριφορές σχετικές με τη ΔΑΦ. Οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν πόσο αποδιοργανωτική είναι μία συμπεριφορά, εάν παρουσιάζεται από έναν μαθητή της τάξης τους. Το πέμπτο μέρος περιέχει έναν κατάλογο 15 στρατηγικών/ πρακτικών που μπορούν να είναι χρήσιμες στη συμπερίληψη ενός μαθητή με ΔΑΦ στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν αν έχουν χρησιμοποιήσει τις συγκεκριμένες στρατηγικές. Το τελευταίο τμήμα του ερωτηματολογίου προσφέρει στον ερωτώμενο μια ευκαιρία να συμμετέχει στο μέλλον σε έρευνα μέσω ομάδων εστίασης για τη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η πλειονότητα των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής τίθεται θετικά ως προς τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη του σχολείου. Επιπρόσθετα, αναδεικνύεται η σημασία της ειδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πάνω σε ζητήματα συμπερίληψης μαθητών με ΔΑΦ.el
dc.format.extent112el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΣτάσεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.titleΣυμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη του σχολείου. Στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TatitzikidouEleniMsc2020.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons