Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/24098
Συγγραφέας: Τατιτζικίδου, Ελένη
Τίτλος: Συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη του σχολείου. Στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ημερομηνία Έκδοσης: 2020
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Συριοπούλου- Δελλή, Χριστίνα
Περίληψη: Το θέμα της παρούσας ερευνητικής εργασίας αποσκοπεί στο να μελετήσει τις στάσεις των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τη συμπερίληψη των μαθητών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) στη γενική τάξη του σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 139 εκπαιδευτικοί (γενικής και ειδικής αγωγής),οι οποίοι υπηρετούν σε διάφορα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Για τη διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Autism Inclusion Questionnaire (Segall & Campbell, 2007). Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από 86 ερωτήσεις, χωρισμένο σε 6 τμήματα. Το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει 15 ερωτήσεις αναφορικά με τις δημογραφικές πληροφορίες και την εμπειρία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Το δεύτερο τμήμα περιλαμβάνει 15 ερωτήσεις αναφορικά με τη γνώση για τη ΔΑΦ των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει 20 ερωτήσεις αναφορικά με τις στάσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη. Στο τέταρτο τμήμα παρουσιάζονται 20 συμπεριφορές σχετικές με τη ΔΑΦ. Οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν πόσο αποδιοργανωτική είναι μία συμπεριφορά, εάν παρουσιάζεται από έναν μαθητή της τάξης τους. Το πέμπτο μέρος περιέχει έναν κατάλογο 15 στρατηγικών/ πρακτικών που μπορούν να είναι χρήσιμες στη συμπερίληψη ενός μαθητή με ΔΑΦ στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης. Οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν αν έχουν χρησιμοποιήσει τις συγκεκριμένες στρατηγικές. Το τελευταίο τμήμα του ερωτηματολογίου προσφέρει στον ερωτώμενο μια ευκαιρία να συμμετέχει στο μέλλον σε έρευνα μέσω ομάδων εστίασης για τη συμπερίληψη των μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η πλειονότητα των εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής τίθεται θετικά ως προς τη συμπερίληψη μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη του σχολείου. Επιπρόσθετα, αναδεικνύεται η σημασία της ειδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πάνω σε ζητήματα συμπερίληψης μαθητών με ΔΑΦ.
Λέξεις Κλειδιά: Αυτισμός
Συμπερίληψη
Στάσεις εκπαιδευτικών
Ειδική αγωγή
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2020
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TatitzikidouEleniMsc2020.pdf1.12 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons